TJERK INTEMA MARGRIET DE WIJN

  • korthof

    ben op zoek naar het huwelijk (en de voorouders) van Tjerk Intema en Grietje (ann a Margriet) de Wijn. Eerste? kind gedoopt Leeuwarden 1729, 2 andere in 1734 1735 gedoopt te Bergen op Zoom (Dirk, Christiaan Coenraad en Cornelia). Er lijken wat zusters (nieske, Christina en Syke) van Tierk in Leeuwarden te wonen, en zijn vader heet mogelijk Dirk Intema, welke in 1696 en 1700 kinderen laat dopen.

    Heeft iemand deze personen in zijn kwartierstaat voorkomen.

    De familie heeft wat nakomnelingen in Brabant (Made eo).

  • C.Ruijten-Legierse

    mevr/men korthof

    heb nu net uw bericht gelezen betreffende intema, ik heb er verschillende in mijn genealogie, de grootmoeder van mijn vader en de grootmoeder van mijn moeder waren intema's geboren te achthuizen z-holland , maar omdat het bericht al zo oud is, de vraag of het nog relevant is.

  • Korthof

    het gaat inderdaad om deze familie. ben nog steeds omzoek naar de connectie in friesland, heb wat gegevens over de achthuizense ooltgensplaatse familie beschikbaar. indien geintresseerd email me

    C.Ruijten-Legierse schreef:

    >

    > mevr/men korthof

    > heb nu net uw bericht gelezen betreffende intema, ik heb er

    > verschillende in mijn genealogie, de grootmoeder van mijn

    > vader en de grootmoeder van mijn moeder waren intema's

    > geboren te achthuizen z-holland , maar omdat het bericht al

    > zo oud is, de vraag of het nog relevant is.

  • Cor Koene

    Tierck Intema en Anna Margriet de Win zijn mijn voorouders. Ik stam af van hun zoon Christiaan Coenraat Intema. Hebt U aanvullende informatie?

  • c.ruijten-legierse

    Ook Tierck Intema en Anna de Wi(j)n zijn mijn voorouders, ook Christiaan Coenraad Intema en dan van zijn zoon Theodorus gehuwd met Cecilia Spoor dus zoals het er nu uitziet zijn we beide evenver, wel zijn ze vermoedelijk gehuwd in Leeuwarden ca 1727 want er is daar een zoon Theodorus geboren 04-02-1729 vroegere gegevens heb ik niet kunnen vinden, ik neem aan dat je de geboortedata van Christiaan en Cornelia geboren in Bergen op Zoom via BHIC ook hebt gevonden

    Groetjes Ine

  • korthof

    volgens mij zijn we allemaal even ver met de kwartierstaat. iemand nog enige ideeen om verder te komen met de friese Intema's?

  • Cor Koene

    Ik heb van Theodorus Intema, gedoopt 2-4-1770 te Hooge en Lage Zwaluwe, nog een 4e huwelijk gevonden: ondertrouw 22-7-1808 te Ooltgensplaat met Maria van Alphen, j.d., wonend Ooltgensplaat, geboren Terheijden.

  • c.ruijten-legierse

    Hallo mevr/men Korthof

    Het is inderdaad een crime om van de friese voorouders gegevens te verkrijgen, ik ben inderdaad niet verder gekomen dan dat ik 3 kinderen heb gevonden van dit echtpaar waarvan een Christiaan Coenraad is gehuwd van Cornelia en Theodoor niets meer gevonden ook niet in het archief in Den Bosch, ik heb wel eens het plan opgevat om naar Leeuwarden te gaan maar gezien de afstand ca 3,5 uur met de trein is dit geen optie, en moeten we rekenen op een toevalstreffer. Ik heb alle namen gecontroleerd van Intema -Ienthema-Yntema-Inthema-Ynthema en Idema waardoor ik mijn voorvader Theodorus vond bij het BHIC

    en in dat archief een document vond waar hij daar gewag maakt, dat zijn naam verkeerd is nl bij zijn huwelijk met Adriana Wijdemans en het bij het gerecht veranderd wil zien in Intema.

    In welke generatie kan ik je plaatsen ikzelf ben via Tjerck en Anna- Christiaan en Cornelia Cornel- Theodorus en Cecilia Spoor- Martinus en Joanna van Bragt -Bastiana Intema en Nicolaas de Laat en dan via hun dochters Johanna en Lucia. Je mag me ook mailen via camlegierse@home.nl

    Groetjes Ine

  • korthof

    ben nakomeling van Johannes Moerenhout (1852-1994), zoon van Adriana Intema, die een dochter was van Theodorus (geb 1770 Made), die een zoon was van de Christiaan Coenraad Intema, de zoon van de Friese Tjierk.

    Ik vermoed dat Tjerk een soldaat was, misschien dat daar nog wat van te vinden is, verder zou er toch zat te vinden moeten zijn in FRiesland, maar waar?

    We komen er wel uit

    bedankt voor de reacties.

    Alex

  • c.ruijten-legierse

    Beste Alex

    Adriana Intema gehuwd met Cornelis Moerenhout was een dochter van Martinus Intema en Joanna van Bragt=Martinus was een zoon van Theodorus Intema en Cecilia Spoor=Martinus was een zoon van Christiaan Intema en Cornelia Cornel= Christiaan Intema zoon van Tjerck Inema

    Adriana Intema geb 06-02-1824 Made en Drimmelen was een zus van Bastiana Intema die huwde met Nicolaas de Laat waavan dan Johanna de Laat de grootmoeder was van mijn moeder en Lucia de Laat de grootmoeder van mijn vader.

    Weet jij wanneer Adriana is overleden?

    Groetjes Ine