Jan Visser en annigje van der Berg

  • Theo Bijl

    Ik ben opzoek naar meer gegevens van Jan Visser en Annigje van der Berg.

    Zij hadden een dochter Wilhelmina Visser, geboren op zondag 31 januari 1830 in Amsterdam. Wilhelmina is overleden op zaterdag 16 januari 1892 in Poortugaal, 61 jaar oud.

    Gaarne huwelijksdatum of evt ouders van dit echtpaar.

    Bvd

    Theo Bijl

  • Everardus

    Theo,

    In de kwartierstaat las ik, dat Wilhelmina op 1 febr. 1862 is gehuwd met Jan van der Stoep.

    Was dat in Poortugaal en heb je de bijlagen nog gelezen of de ouders nog in leven zijn?

    Zo ja waar woonden zij, zo neen waar zijn ze overleden.

    Ik zag n.l. dat Jan Visser en Annigjen van den Berg zonder verdere informatie staan vermeld in de kwartierstaat.

    Gr.

    Everardus

  • Theo Bijl

    Klopt ik heb ook geen verdere gegevens van dit echtpaar. Wilhelmina is inderdaad gehuwd in Poortugaal. Zover ik weet leefde beide ouders nog maar ik mijn gegevens niet bij de hand. Anders wordt het inderdaad de huwelijksbijlage en hopen dat zij overleden waren.

  • Bluessister

    Hallo Theo

    Ik hoop met je dat ze overleden waren/zijn.

    Sorry, kan het even niet laten. geintje

    Bluessister

  • Everardus

    Theo,

    Het Nationaal Archief heeft vele huwelijksbijlagen van Rotterdam en omgeving vervreemd naar het GA Rotterdam.

    Ik zal a.s. week (donderdag of vrijdag) kijken wat er nog aanwezig is bij het Nat. Archief omtrent Poortugaal.

    B.v. op film.

    Gr.

    Everardus

  • Theo Bijl

    Beste Everardus

    Alvast bedankt en bedankt voor je inzet op dit forum.

    eenvoor allen allen voor een :0

  • Everardus

    Hoi Theo,

    Nat. Archief te Den Haag.

    Huw.akte nr. 2: 1 febr. 1862

    Jan van der Stoep, 64 jaar, weduwenaar van Willemijntje Klootwijk, overl. 24 april 1861 (huw. bijlage), beroep: arbeider, geb. en wonende te Poortugaal, zn. van Pieter van der Stoep en Elizabeth Noordijk, beiden overleden.

    Huwt Willemijntje Visser, 32 jaar, geb. Amsterdam wonende te Poortugaal, meerderj. dochter van Jan Visser, overleden en Annigje van den Berg, wonende te Poortugaal.

    DE HUW. BIJLAGEN GAVEN GEEN EXTRACT VAN HET OVERLIJDEN VAN VADER JAN VISSER.

    Gezien het feit, dat moeder in Poortugaal woonde, de 10-jarige tafels nagekeken van Poortugaal.

    Tafel overlijden Jan Visser, aangifte 28 juni 1858: Jan Visser, 68 jaar, arbeider, , overleden Poortugaal 27 juni 1858, des nachts om 2 uur, geboren te Sliedrecht, zoon van Willem Visser en Willemijntje Klein.

    Controle Sliedrecht:

    Jan, geboren, gedoopt Sliedrecht 1/7-3-1790 (S. 2/78vo.) als zoon van Willem Pieters Visser en Willemijntje Aries Klein, echtelieden tr. Gaarder S. 3.4 en Gaarder S. 6-12 op 27 april 1787.

    Tafel overlijden: Annigje van den Berg aangifte 23 december 1884: Annigje van den Berg, 87 jaar, geboren Sliedrecht, weduwe Jan Visser als dochter van Job van den Berg en Maria Breedveld (huwelijk niet in de klapper gevonden van betr. district periode 1775-1811) Dordrecht is ook nog een mogelijkheid.

    Controle Sliedrecht:

    Annitje, geboren/gedoopt Sliedrecht 2/7-5-1797 (S. 2/103) als dochter van Job van Berg en Maria Breedveld.

    Hopende naar genoegen een antwoord op je vraag te hebben gegeven.

    Succes verder met het vervolg van de kwartieren!

    Gr.

    Everardus

  • Theo Bijl

    Beste Everardus,

    Zeer hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord.

    ik ben je zeer erkentelijk voor dit werk en je antwoorden op dit forum hulde

    Theo bijl

    Ik ben me overigens weer aan het concentreren op de Bijlen tak daar ik weer een nieuwe tak heb gevonden. ongelofelijk hoeveel je nog kunt vinden na al jaren werk.

    nogmaals bedankt

  • Everardus

    Theo,

    Graag gedaan en succes met de Bijltjes.

    Everardus

  • Everardus

    Theo,

    Nog een aanvulling betr. het huwelijk van Jan Visser.

    Jan Visser, geb. Sliedrecht

    tr. Sliedrecht 30 juni 1825 aktenr. 24

    met Annitje van den Berg.

    Jan zn. van Willem Visser en Willemijntje Klijn, beiden overleden.

    Annitje, dr. van Job van den Berg 65 jaar en Maia Breedveld, 71 jaar beiden wonende te Sliedrecht.

    Huw. bijlagen:

    Willem Visser overl. Sliedrecht 15/19-10-1812 oud 48 jaar.

    Willemijntje Kleijn, overl. Sliedrecht 21/25-9-1812, oud 47 jaar.

    Adriaan Klijn, overl. Sliedrecht 18 maart 1806, oud 69 jaar, nalatende 3 kinderen uit het tweede huwelijk. (vader van Willemijntje)

    Adriaan Klijn geeft aan het lijk van zijn vrouw om begraven te worden 19 maart 1767.

    (naam wordt niet genoemd, moeder van Willemijntje).

    Everardus