Bakker-De Liguirie

  • Nathalie

    Toen het trouwboekje van mijn grootouders tevoorschijn kwam, stond er ineens een vrij exotische achternaam vermeld achter de oer-Hollandse naam van mijn over-grootvader. ‘Bakker’ is nogal generiek, maar de toevoeging ‘de Liguirie’ (of wellicht ‘de Ligurie’, moeilijk leesbaar), doet vermoeden dat er toch iets meer achter mijn familiegeschiedenis zit dan alleen maar de kaaskoppen…

    Heb me inmiddels al vele jaren rot gezocht naar aanknopingspunten, maar tot nu toe te vergeefs.

    Heeft iemand enig idee waar ik nog zou kunnen zoeken? Klinkt de naam iemand bekend in de oren?

    Je zou denken dat het Italiaans was, aangezien er een streek is die zo heet. Aan de andere kant heeft mijn familie meer een Slavisch uiterlijk dan wat anders….

    Reacties worden zeer op prijs gesteld!

  • Dranoel

    Hallo Nathalie,

    omdat jij aangeeft dat het moeilijk leesbaar is…

    Kan er soms staan: ligatus ?? Want dat betekent: echtgenoot, getrouwd, gehuwd

    Heb je een goede loep bij de hand genomen?

    Ik hoop overigens voor jou dat het toch iets apart zal zijn, hoor!

    Wellicht moet je op zoek, zoals je al schrijft, naar dat deel van Italie ;o)

    Heb je Google al ‘overvallen’ met de woorden: bakker ligurie genealogie

    of de andere combinatie: bakker liguirie genealogie.

    Je staat er versteld van wat er allemaal naar boven komt borrelen.

    Misschien toch een ander spoortje? Heel veel succes.

  • Nathalie

    Hoi Dranoel!

    Nee, ‘ligatus’ is het echt niet, dus het mysterie bestaat nog. ;-)

    Ik heb Google uiteraard als eerste geprobeerd (gotta love Google), maar dit heeft helemaal geen aanknopingspunten opgeleverd. Had ik ook wel een beetje verwacht; als het zo makkelijk was, zouden forums zoals deze waarschijnlijk niet eens bestaan!

    Het is erg jammer dat we hier pas zo laat zijn achter gekomen; alle familie die hier iets over zou kunnen weten, is al lang geleden overleden.

    Anyway, we zoeken gewoon gewoon verder. Er moet toch érgens info te vinden zijn?

    Bedankt voor je reactie! ;-)