stamboom COELINGH

  • Wanda

    Wie kan mij helpen aan allerlei informatie over de fam. COELINGH.

    Ik ben bezig met een stamboomonderzoek, dus alles is welkom.

  • Tukkergirl

    hallo Wanda

    Kun je iets specifieker zijn.

    namen, data, plaatsen enz.

    Zo kunnen we je moeilijk helpen

    Thea

  • Carla

    Hallo Wanda,

    Hier een berichtje welke door Dranoel op deze site is gezet.

    Auteur: Dranoel (145.7.182.—)

    Datum: 26-04-2006 13:25

    Hallo Brigitte.

    Hierbij een tip die op www.genealogie.startpagina.nl/ staat.

    www.prikpagina.nl/read.php?f=293&i=9307&t=9307

    Lees deze tekst eens door heen en kijk of je al verder komt met hetgeen wat je al in een schema, resp. genealogieprogramma weet te zetten.

    Het verspreidingsgebied van een bepaalde achternaam in Nederland kun je vinden op www.familienaam.nl . Dit zijn de resultaten van een volkstelling uit 1947, die iemand geografisch heeft neergezet op het internet.

    Tevens geeft het instituut www.meertens.nl ook veel informatie over een achternaam en andere zaken die daar betrekking op hebben.

    Daarnaast is er een organisatie, het Centraal Bureau voor Genealogie in ‘s Gravenhage, nabij het Centraal Station, die (toch wel) de meeste genealogische informatie in ’een studieruimte' hebben opgeslagen van alle provincies. Nog niet allemaal, maar op hun website www.cbg.nl kun je dat nagaan.

    De Nederlandse Genealogische Vereniging (www.ngv.nl) zet in Weesp op bepaalde avonden en dagen hun deuren open. Een zeer goed onderwerp om daar eens te ‘beet te pakken’ is hun ernorme namenregister. Zij hebben miljoenen familie-berichten op achternaam staan; maar ondersteunen ook nog op diverse andere manieren de genealoog. Ook hebben zij duizenden boeken staan van evenzovele genealogien die geschreven zijn door evenzo vele genealogen….

    Mocht je lid willen worden van deze vereniging , dan krijg je vanzelf een uitnodiging om naar een bepaalde regio(plaats) toe te gaan, waar zij maandelijks een presentatie of iets anders ‘aan de man’ brengen op genealogisch gebied. Deze organisatie heeft meerdere afdelingen, waar je specifieke informatie kunt vinden: krantenadvertenties; bidprentjes, familiepapieren, en …. alles op naam gerubriceerd.

    Je kunt ook ‘vanuit je luie stoel’ op het Internet kruipen, en via www.genlias.nl *) gaan surfen waar de burgerlijke stand van Nederland, per provincie, op wordt gepresenteerd. Denk er wel aan dat je alles ‘behoort’ te verifieren en te vergelijken met de originele informatie vanuit de archieven.

    (* Er zijn meerdere internet-portals die Burgerlijke Stand gegevens vrijgeven, maar genlias is wel de grootste en wordt landelijk en provinciaal gecoordineerd vanuit het nationaal archief te Den Haag.

    Als je verder in de tijd de meerwaarde ziet van deze leuke hobby, zou je kunnen beslissen om lid te worden van een regionale historische vereniging, juist DAAR waar je voorouders in Nederland voornamelijk hebben gewoond. De leden van zo'n vereniging hebben al heel wat bij elkaar vergaard wat voor de streekgenoten een zeer welkome aanvulling kan zijn.

    Een tip: en eigenlijk is het een ‘must’ in genealogisch onderzoek. Zet op een voor jou duidelijk mogelijke manier op elk gevonden, ontvangen of gecopieerd document met potlood de bron waar je dat document hebt gevonden, zodat je altijd terug kunt kijken. Wellicht vind je … later…. bij die bron nog meer documenten.

    Wel, ik hoop dat ik je een beetje een beeld heb gegeven en dat je een goede, maar vooral leuke weg kunt vinden naar de oorsprong van je achternaam.

    Uiteraard zijn er nog talloze tips……

    Groet Carla

  • Everardus

    Van Everardus voor Wanda

    Neem eens kontakt op met:

    Detailgegevens (Coelingh~)

    homepage

    De websitelink is aanklikbaar en opent in een nieuw venster.

    Onderzoek naar: Coelingh

    Plaats: Hoogeveen, -

    Periode: 1660-heden

    Datum ingave: vrijdag 23 april 2004

    Opmerking: -

    Naam: Dhr. A. Holten, van

    Adres: Veldhuisstraat 50, 7311 PH Apeldoorn

    Telefoon: 055 5223474

    Email: a.van.holten@wxs.nl

    Website: -

    of

    Detailgegevens (Coelingh~)

    homepage

    De websitelink is aanklikbaar en opent in een nieuw venster.

    Onderzoek naar: Coelingh

    Plaats: Ruinen, Meppel

    Periode: 1700-heden

    Datum ingave: vrijdag 23 april 2004

    Opmerking: -

    Naam: Dhr. J.P. Coelingh

    Adres: Glanestraat 7, 7586 RX Overdinkel

    Gr.

    Everardus

  • Syl de Olde

    Neem eens een kijkje bij www.drenlias.nl

    Groeten, Syl

  • Wanda

    ik heb zoveel namen en datums dat kan ik heir niet allemaal doorgeven, maar ik zoek van 1800 tot nu en mocht ik daar uit kunnen komen dan ga ik verder terug. (daar ben ik al een beetje mee begonnen)

  • Dennis Coelingh

    http://www.genealogy.demon.nl/idxc.html

    groet

    Dennis