schoonderbeek

  • Tukkergirl

    Met de stamboom van de Schoonderbeekfamilie ben ik blijven steken in

    Gerrit Gerritsz. trouwde op 27-02-1729 in Veenendaal met Jannetje Hendriksz.

    Kinderen van Gerrit Gerritsz en Jannetje Hendriksz:

    1 Hendrik Gerritsz (van) Schoonderbeek

    2 Jan Gerritsz 1.1 Hendrik Gerritsz (van) Schoonderbeek, zoon van Gerrit Gerritsz en Jannetje Hendriksz. Hendrik Gerritsz trouwde op 10-11-1754 in Veenendaal UT met Neeltje Jacobsz Haalboom.

    Kind van Hendrik Gerritsz en Neeltje Jacobsz:

    1 Gerrit (van) Schoonderbeek, geboren op 20-05-1770 in Veenendaal.

    1.2 Jan Gerritsz, zoon van Gerrit Gerritsz en Jannetje Hendriksz. Hij is gedoopt op 04-12-1735 in Veenendaal. trouwde op 18-03-1764 in Veenendaal met Evertje Haalboom.

    Kinderen van Jan Gerritsz en Evertje:

    1 Japikje Schoonderbeek

    2 Hendrik Schoonderbeek 3 Jan Schoonderbeek. Hij is gedoopt op 08-01-1775 in Veenendaal.

    4 Hanna Schoonderbeek. Zij is gedoopt op 21-06-1778 in Veenendaal. Hanna is overleden op 31-08-1842 in Leusden, 64 jaar oud.

    5 Aard Schoonderbeek. Hij is gedoopt op 13-08-1786 in Veenendaal.

    6 Jan Schoonderbeek .

    wie kan mij meer vertellen , tips geven om verder terug te komen ?

    Thea

  • Ann

    Hallo Thea

    Heb je al bij www.genealogieonline.nl gekeken daar staan meer dan 300 stambomen waaronder ook veel schoonderbeek.

    Ann

  • Tukkergirl

    Hallo Ann

    nee, daar had ik nog niet gekeken.

    kijken of ik hier verder kom en niet dezelfde info tegen kom dan die ik al uitgezocht heb ..

    Thea

  • Tukkergirl

    Ann, ik heb gekeken, maar ik vind alleen aangetrouwden………

    geen stamboom die ik zoek……..aanvulling voor vind.

    Misschien heeft nog iemand een tip/suggestie

    Thea

  • Everardus

    Thea en anderen,

    Ik heb al eens met de fam. Schoonderbeek gestoeid in het archief, maar ben niet verder terug gekomen, daar de bewijsvoering mij te listig wordt i.v.m. de patronymnamen.

    Wanneer je niet verder komt met doop, trouw en begraafboeken en je komt alleen patronym tegen, dan moet je overschakelen op Oud Rechtelijk Archief (ORA) of Oud Not. Archief (ONA), weesboeken, belastingboeken. (Uiteraard geldt dat ook voor de jongere perioden)

    De meeste willen graag zover mogelijk terugkomen in de tijd met de DTB boeken, maar geloof me, eenmaal de smaak te pakken met de andere bronnen en de personen gaan voor je leven.

    Het geheel wordt na bewerking veel interessanter en het geheel wordt dan hard gemaakt.

    Vaak heb ik zo mijn twijfels aan de bewijsbaarheid, als er alleen met DTB bronnen wordt gewerkt. De mormonensite is daar een voorbeeld van.

    Heb je zelf al eens de dossiers Schoonderbeek opgevraagd bij het CBG?

    Gr.

    Everardus

    Zoekresultaten (Schoonderbeek)

    homepage

    bibliotheek

    familienamen

    0 treffers familiewapens

    & lakzegels

    0 treffers genealogisch

    repertorium

    4 treffers

    bibliotheek

    auteurs

    0 treffers fotocollectie

    11 treffers biografische

    index

    3 treffers

    bibliotheek

    plaats

    0 treffers bidprentjes

    1 treffer algemeen

    politieblad

    0 treffers

    bibliotheek

    titelwoord

    0 treffers familiedrukwerk

    1 treffer microfiches

    0 treffers

    familie

    advertenties

    3 treffers dossiers

    5 treffers overige

    verzamelingen

    2 treffers

    lopend

    onderzoek

    3 treffers homepages

    2 treffers

  • Tukkergirl

    hallo Everardus

    Een oud oom van mij heeft in de tijd dat hij nog leefde onderzoek gedaan, ouderwets met de gemeente-archieven enz. Gewoon zoeken in de archieven zonder dat het internet bestond.

    Toen hij overleed is dit geheel incl krantenknipsels-advertenties en alles wat van belang kon zijn heeft hij bewaard en bij een achterneef terecht gekomen.

    Met hem ben ik in contact gekomen en samen proberen we deze stamboom compleet te krijgen en bewijzen te vinden voor zijn bevindingen.

    Hij had het wel genoteerd maar geen bron vermeld.

    Zo komen we ook aan het verhaal van de vrouwe van scharwoude en alles wat hier omheen hangt, maar daar heb je me al mee geholpen als ik het juist heb.

    We moeten nodig eens naar het archief van Veenendaal, maar van Almelo naar Veenendaal doe je ook niet eventjes.

    Mischien een plan voor komend winter

    Gr Thea

  • Everardus

    O.k Thea,

    Het fonds heet: Clara Jansdr. van Spa(e)rwoude.

    Toch succes, wie weet heeft een lezer(es) aanv. gegevens voor je betr. de fam. Schoonderbeek.

    Gr.

    Everardus

  • netty

    Hallo Thea

    Probeer eens op genealogiezuidoostutrecht.org sinds kort staat Veenendaal er ook op

    Groet

    Netty

  • Everardus

    Deze site heb ik destijds doorgenomen. Maar de periode van voor 1720 geven geen naam Schoonderbeek aan, dat wil zeggen er moet met patronym gewerkt worden en dat is nu juist het probleem om alles hard te maken.

    Soms heb je wel eens gelijk met de site:

    http://www.gemeentearchief.veenendaal.nl/index.php?simaction=content&pagid=776&mediumid=10&stukid=6122

    Nogmaals gr.

    Everardus

  • Everardus

    gelijk moet zijn geluk.

    E.