Tobias Bamberg

  • karin

    Hallo, zoek voor een genealoog uit Amerika het huwelijk van Tobias Bamberg en Rebecca Simon Kinsbergen.

    Zij hadden een dochter Betje, die overleed in Antwerpen 16-7-1900, aangifte daarvan werd gedaan in Utrecht. Betje was 59 jaar oud, dus geboren omstreeks 1841.

    De vrouw van deze Amerikaan is afstammeling van David Tobias Bamberg,(1843-1914) zoon van Tobias Bamberg. (1812-1870)Moeder onbekend.

    Mogelijk is het stel Bamberg-Kinsbergen ook het ouderpaar van David Tobias en is daarmee de moeder bekend.

    Ik denk dat het huwelijk is gesloten in Amsterdam.

    Genlias brengt verder geen uitkomst.

    De familie Bamberg en ook de fam. Kinsbergen waren over het algemeen artiest, in de breedste zin van het woord.

    groeten Karin

  • tukkergirl

    Hallo Karin

    misschien heb je hier iets aan……

    http://www.illusionata.com/mpt/view.php?id=28&type=articles

    Thea

  • tukkergirl

    Hallo Karin

    hier wordt er ook gezocht naar Tobias Bamberg

    http://archiver.rootsweb.com/th/read/NETHERLANDS/2005-07/1122660647

    en hier een antwoord

    http://archiver.rootsweb.com/th/read/NETHERLANDS/2005-07/1122724847

    Gr thea

  • karin

    Hallo Thea, het is voor deze vragensteller dat ik zoek, ben via via in contact gekomen. Heb via hem ook die leuke site gekregen.

    Mijn betovergrootvader was ook illusionist en trad wel samen op met Bamberg, vandaar mijn interesse. Ik had veel advertenties uit oude kranten, ook van Bamberg, dus de afdrukken zijn nu op de post. groeten Karin

  • Rob

    21-3-1838 trouwen zij in amsterdam

    wat wil je verder weten?

  • yvonna

    hier is de Info van Tobias en Rebecca schrijf mij terug als je deze email krijgt zodat ik weet dat je het ontvangen hebt

    Tobias David Bamberg is geboren op dinsdag 10 november 1812 in Amsterdam, zoon van David Leendert Bamberg en Marianne Mozes Meijer Schrijver. Tobias is overleden op woensdag 20 april 1870 in Amsterdam, 57 jaar oud.

    Beroep:

    Court-Magician to Kings Willem II and Willem III

    Tobias trouwde, 25 jaar oud, op woensdag 21 maart 1838 in Amsterdam met Rebecca Simon Kinsbergen, 22 jaar oud. Rebecca is geboren op donderdag 9 november 1815 in Amsterdam, dochter van Simon Kinsbergen en Kaatje Spraakmeester. Rebecca is overleden op zondag 12 april 1891 in Amsterdam, 75 jaar oud.

    Kinderen van Tobias en Rebecca:

    1 Esther Bamberg, geboren op zaterdag 29 december 1838 in Amsterdam. Esther trouwde met Nagman am Delden.

    Beroep:

    jeweller

    2 Betje Bamberg, geboren op maandag 9 november 1840 in Amsterdam. Betje is overleden op maandag 16 juli 1900 in Antwerpen.België, 59 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op maandag 11 maart 1901 .

    3 David Tobias Bamberg, geboren op woensdag 9 augustus 1843 in Amsterdam. David is overleden op maandag 20 juli 1914 in Amsterdam, 70 jaar oud.

    Beroep:

    Magician

    David trouwde, 25 jaar oud, op woensdag 11 november 1868 in Amsterdam met Judic Simon Delden, 24 jaar oud.

    Notitie bij het huwelijk van David en Judic: witnesses are:

    Moses Hagman Cohen age54,merchant

    Hartog Liepman Jacobs age 68,retired,uncle fo the bride

    Hagman Simon Delden age 26,diamond cutter,brother of the bride

    Abraham Gompers age 34,engineer

    Judic is geboren op zaterdag 8 juni 1844 in Amsterdam, dochter van Simon Zadok Delden en Kaatje Nagman Cohen.

    4 Karel Tobias Bamberg, geboren op woensdag 23 juni 1858 in Rotterdam.

    Yvonna