Amerika

  • Patsy

    Ik kan sinds vandaag snuffelen op de Ancestry web site -alleen het Amerikaanse gedeelte dus niet de gegevens van Canada. Als ik iemand kan helpen met iets op te zoeken in bv de census 1790 t/m 1930 doe ik het graag.

    mvg

    Patsy

  • Hilly

    Hallo Patsy,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar meer informatie over Pieter Hoeboer, geb. 04-02-1852 te Houten. Volgens het bevolkingsregister van Utrecht is hij in 1885 uitgeschreven (zonder vermelding van datum) naar N. Amerika.

    Misschien is er iets over hem te vinden.

    Bij voorbaat dank.

    mvg, Hilly

  • Tim

    Hoi Patsy

    Ik ben op zoek naar gegevens van personen met de naam Luttikhuizen / Van Luttikhuizen / Luttikhuisen / Van Luttikhuisen die in die periode naar Amerika zijn geemigreerd en daar zijn geboren.

    Staan er gegevens daarvan op?

    Alvast bedankt!

    Gr. Tim Patsy schreef:

    >

    > Ik kan sinds vandaag snuffelen op de Ancestry web site

    > -alleen het Amerikaanse gedeelte dus niet de gegevens van

    > Canada. Als ik iemand kan helpen met iets op te zoeken in bv

    > de census 1790 t/m 1930 doe ik het graag.

    > mvg

    > Patsy

  • Patsy

    Tim,

    Allereerst een vraag. Heb je vorige maand zelf gekeken op Ancestry.com? Je kon gratis kijken bij de passagierslijsten. Ik heb er ongeveer 18 gevonden.

    REGISTRATIE KAARTEN van de eerste wereld oorlog.

    - Gijsbert van Luttikhuizen, farmer, oud 45 jaar, geb. 26 nov 1872, Holland, genaturaliseerd, closest rel. Martina van Luttikhuizen.

    Medium height,slender build, bruine ogen en donker haar.

    - Frank Luttikhuizen, wonende Broob? R4, Minnesota, oud 33 jaar,geb.13 sept.1884 in Holland.

    Medium height en build,blauwe ogen en donker haar.

    - John Henry van Luttikhuizen, wonende Hardwich Rock Minnesota, oud 35 jaar, geb.2 juni 1883 in Holland, farmer, wife Martina van Luttikhuizen.

    Medium height en build, donker grijze ogen en donker haar.

    - Marinus van Luttikhuizen, wonende RPD #2 Edgerton Pipestone, oud 32 jaar, geb. 29 jan. 1886 Holland, farmer, wife Mary(Boekhoud) van Luttikhuizen.

    Tall height,medium build, blauwe ogen en donker bruin haar.

    (Waarschijnlijk broer van Marinus.) - Teunis van Luttikhuizen,wonende RPD #2 Edgarton Pipestone, oud 43 jaar, geb. april ? 1875. wife Dirkie (van Bek) van Luttikhuizen.

    Medium height en build, blauwe ogen en donker haar.

    CENSUS 1870 Kansas City, Missouri

    (ik weet niet of dit een echte Luttikhuizen is, maar hij is een Hollander getrouwd met een Duitse)

    - Albert Luttikhuis/hous,44 jaar, sausage maker van Holland

    - Elisabeth Luttikhuis/hous,44 jaar, housekeeper van Bavaria

    - Louis Luttikhuis/hous,18 jaar,slager van Bavaria

    - Lena Luttikhuis/hous,6 jaar van Illinois

    - Frederica Luttikhuis/hous,4 van Illinois

    CENSUS 1910 Part van Noord Yakima, Washington

    - G V Luttikhuizen, boarder, 37 jaar, ongetrouwd, Holland, geemigreerd in 1902, genaturaliseerd, laborer odd jobs.

    CENSUS 1920 Rock Township, Iowa

    - J van Luttikhuizen,36 jaar,boeren arbeider

    - Eva van Luttikhuizen, 50 jaar, zus van J v Luttikhuizen.

    Beide geemigreerd in 1910.

    CENCUS 1930 Plato Iowa.

    - Mar(t)inus? van Luttikhuizen, 44 jaar, boer, geemigreerd in 1910, Holland

    - Marie van Luttikhuizen, wife, 41 jaar, geemigreerd in 1911,Holland

    - Martin van Luttikhuizen,zoon, 16 jaar.

    Dit gezin woont op een boerderij en kunnen volgens de census niet lezen of schrijven.

    SSDI

    - Marinus G Luttikhuizen (# 384-42-1696) geb.27 okt 1941 overleden 7 feb 2003

    - Martin Luttikhuizen (# 389-30-2603) geb 22 juni 1913 overleden 4 maart 1998 in Hudsonville Michigan.

    ILLINOIS marriages 1851-1900

    - Albert Luttikhuis en Anna C Vader - 19 aug.1854 St. Claire

    St Louis City overleden

    - Albert Luttikhuis in Protestant Hospital, 10 juni 1892

    -Charles G Luttikhuis, 30 sept 1887

    - Friede Luttikhuis, 21 juni 1890

    Overleden

    Zeeland,Ottawa,Michigan - Mary van Luttikhuizen 1971

    Sioux Center,Iowa - Alyda van Luttikhui… 15 juni 1995 en geb 5 feb 1928

    Sioux Center,Iowa - Marinus van Luttikhui…nov 1965 en geb.29 jan 1886

    Seattle,Washington - Gijbert van Luttikhui…19 sept 1949

    Pipestone,Minnesota - Teunis van Luttikhuizen 28 sept 1949

    Zeg maar als je de passagierslijst nog niet hebt.

    mvg

    Patsy

  • Patsy

    Hilly,

    Pieter Hoeboer heb ik niet kunnen vinden,maar morgen zal ik het weer proberen maar dan met verschillende schrijfwijzen.

    Weet je iets meer van Pieter? Was hij getrouwd?

    Patsy

  • Patsy

    Tim,

    Ik stuur je morgen,naar je prive email, een lijstje van Luttikhuizens die waarschijnlijk nog leven

    Patsy

  • Hilly

    Patsy, vast bedankt en nee hij is in ieder geval niet in Nederland getrouwd.

    Hij was een boerenknecht en ik ben ook in een bevolkingsregister bij beroep schoenmaker tegengekomen. Dit is zo ongeveer het enige dat ik van hem weet (ik heb wel de gegevens van z'n ouders en broers en zusters).

    Groetjes, Hilly

  • Tim

    Hoi Patsy,

    bedankt voor de gegevens

    passagierlijsten heb ik nog niet, en lijst van nog levenden luttikhuizen''s zou ik ook graag willen

    bedankt!

    Gr. Tim

    p.s. privemail is stamboom@familievanluttikhuizen.nl

    Patsy schreef:

    >

    > Tim,

    > Ik stuur je morgen,naar je prive email, een lijstje van

    > Luttikhuizens die waarschijnlijk nog leven

    > Patsy

  • Patsy

    Tim,

    Ik heb de lijst verstuurd naar je prive email. Ik heb ook nog 5/6 scans voor je,maar die stuur ik morgen.

    Patsy

  • Patsy

    Hilly,

    Ik heb van alles geprobeerd. Pieter,Peter zonder achternaam komende van Holland,alleen geboortedatum en komende van Holland, Houber, Houbour, Hober,Houber. Ik heb het geprobeerd met Pieter/Peter Appeldoorn(zijn moeders naam).

    Misschien is hij naar Canada gegaan. Misschien is hij van gedachten veranderd. Ik zag dat hij broers en zussen had. Misschien was hij getuige bij hun huwelijken.

    Als je in de toekomst meer info over deze Pieter krijgt schrijf me en ik zal het opnieuw proberen.

    patcoldenhoff@yahoo.com

    mvg

    Patsy