Nakomelingen van Gerrit Koorn gezocht.

  • simkos

    Gerrit Koorn, geboren 28 augustus 1889 te Bovenkarspel - halfbroer van mijn vader Jacob Koorn (geboren 1907) - vertrok op 17 september 1912 naar Amsterdam. In 1933 had mijn vader voor het laatst kontakt met hem. Gerrit Koorn had in de jaren 1938-1953 een rijwielstalling annex reperatiewerkplaats op het Stadionplein in Amsterdam (zuid). Hij overleed op 13 maart 1969 in Amsterdam. In de overlijdensadvertentie worden de volgende namen genoemd: C. Meijer-Koorn, C.W. Meijer en hun kinderen Kees en Rini.

    Ik zou gaarne met hen in kontakt komen.

    simkos

  • Annemieke

    Beste Gerrit,

    Mijn naam is Annemieke Koorn en ben erg benieuwd naar de familie Koorn.Ik zal u hier een overzicht geven van mijn familie:

    Ik heb één broer: Mark Johan Koorn.

    Mijn vader : Rudolf Gerard Koorn, zijn zus Anneke (Mary) Houter- Koorn, heeft twee kinderen: Lizzy en Bob Houter.

    Mijn opa: Henk Koorn (overleden in 2007) woonplaats Rheine in Duitsland.

    Zijn ex-vrouw (mijn oma) heet: Rietje de Bruyn.

    Zijn vader had in Amsterdam een rijwielstalling, mijn opa heeft ook nog een zus.

    Zij is getrouwd geweest met een Meijer.

    Zij heeft een zoon (naam weet ik niet).

    Zoals u kunt lezen weet ik niet veel van de familie Koorn.

    Uw verhaal toont gelijkenissen, behalve de namen Kees en Rini.

    Ik heb wel eens gehoord dat mijn opa nog een broer had.

    Tussen mijn opa en zijn zus is er een ruzie onstaan na het overlijden van hun vader, die naar Amerika was verhuisd. (ging geloof ik over geld).

    Wieweet zijn we familie.

    Met vriendelijke groet:

    Annemieke Luursema- Koorn.

    simkos schreef:

    >

    > Gerrit Koorn, geboren 28 augustus 1889 te Bovenkarspel -

    > halfbroer van mijn vader Jacob Koorn (geboren 1907) - vertrok

    > op 17 september 1912 naar Amsterdam. In 1933 had mijn vader

    > voor het laatst kontakt met hem. Gerrit Koorn had in de jaren

    > 1938-1953 een rijwielstalling annex reperatiewerkplaats op

    > het Stadionplein in Amsterdam (zuid). Hij overleed op 13

    > maart 1969 in Amsterdam. In de overlijdensadvertentie worden

    > de volgende namen genoemd: C. Meijer-Koorn, C.W. Meijer en

    > hun kinderen Kees en Rini.

    >

    > Ik zou gaarne met hen in kontakt komen.

    >

    > simkos

  • mary duijn-koorn

    Hallo Simkos,

    Mijn naam is Marie (Mary) Duijn-Koorn en kwam bij toeval uw oproep tegen. Mijn opa heette Gerrit Koorn en mijn vader ook. Mijn opa was jarig op 4 september. beiden zijn geboren in Bovenkarspel. Mijn opa heeft ruzie gehad met zijn zussen, om geld, inderdaad en de contacten zijn verbroken.Mijn vaders geboortedatum was 22 februari 1916. Van mijn opa weet ik alleen zijn verjaardagsdatum. Heb je interesse dan kan ik zijn geboortejaar wel nagaan.Mocht inmiddels je oproep beantwoord zijn, zou ik dat graag willen weten. Ik dacht namelijk echt dat wij de enige familie Koorn waren in Bovenkarspel.

    Met vriendelijke groeten van Mary Duijn-Koorn te Enkhuizen

  • koorn

    Beste Mary,

    Zo als gewoonlijk lees 's-avonds de berichten op vier genealogische prikborden en zag ook jou vraag staan.

    De gegevens waren voor mij vrij vaag. Over jouw vaders geboortedatum had ik in het geen informatie.

    Dan mijn genealogisch programma laten selecteren op Gerrit Koorn.

    Ik kreeg 17 vermeldingen, waarvan 1 met de datum van vier september (1878).

    Het genealogisch verband werd mij al snel duidelijk. Daarna de gegevens nog verder met het programma Genlias gecontrolleerd.

    Het bericht van Annemieke was een reactie op een Gerrit Koorn, die geboren was in 1889. Jouw Opa is geboren in 1878. Dit zijn elkaars neven.

    In 1804 hebben wij dezelfde stamvader, genoemd Gerrit Koorn. Hij is geboren te Grootebroek. Ik heb veel interesse in aanvullende gegevens. Je kunt ook kijken op Stamboom Forum. Groeten van Simkos

  • cor moes

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een bijbel die toebehoord aan een Jacob Koorn.

    Er staat voorin “bij het verlaten van den zondagsschool Pieter Langendijkstraat” 12 januari 1920.

    nou is mijn vraag behoord deze tot jullie familie? ik wil hem natuurlijk graag terug geven aan de familie.

    vr.gr C.Moes

  • simkos

    Beste Cor,

    Jij hebt een familiebijbel, die gegeven is aan een Jacob Koorn. Maar de familegroepen met de achternaam zijn er vele. De voornamen Jan, Jacob, Dirk etc. zijn er eveneens vele. Dat was bij het begin van mijn genealogisch onderzoek 1 van de redenen alle openbare gegevens die betrekking hebben op leden met de achternaam Koorn zoveel mogelijk te noteren. Daardoor heb ik een redelijk overzicht, vooral van de periode vanvoor 1900.

    In welke plaats ligt de Pieterlangedijkstraat ?

    Heb je ook verder gegevens over dit gezin Koorn?

    Is dit gezin ook aan jouw familie gerelateerd?

    Met vriendelijke groeten, Simkos

  • h koorn

    mijn schoonvader heet arie koorn geboren 1903 in denhelder dus ik weet niet de naam van zijn vader

    ik zou graag een berichtje terug willen kan dat alvast bedankt

  • simkos

    Beste H ,

    Ik neem aan, dat je reageert op de opmerking: ik heb een redelijk overzicht. Want de persoon waar ik naar vroeg heeft gene verwantschappen in Den Helder. Dat hebben de meeste leden van mijn familiegroep niet.

    Er zijn wel zo'n 20 familiegroepen in Noord Holland. In 1947 zijn er bij de volkstelling zo'n 550 naamsdragers met de naam Koorn geteld. Ik heb veel gevens verzameld en zo heb ik meerdere personen in mijn bestand, die er voor in aanmerking zouden kunnen komen. Hoe heette zijn vrouw? Verder spreek je over jouw schoonvader, terwijl jij zelf je voorstelt als H. Koorn. Hoe zit dat verhaal in elkaar. Simkos

  • henk koorn

    ik ben de vrouw van henk koorn en mijn schoonvader is arie koorn en hij is getrouwt met jansje laffra

    en mijn man zegt zijn opa heet pieter koorn

    maar verder weet mijn man niets over zijn fam

    ik hoop dat u ons verder kan helpen

    alvast bedankt hier voor

  • simkos

    Beste familie Koorn,

    De ouders van Arie Koorn zijn Pieter koorn en Maartje Kasten. Die zij gehuwd te Zuidscharwoude 15 november 1900, aktenr. 14. Hoe heb ik deze gevonden? Google gebruiken–> intikken : Genlias. Dit is een intersite met gegevens van de burgelijke stand van vele gemeenten in Nederland. Nog lang niet alle gemeenten met geboorte ouder 100 jaar, huwelijken ouder 75 jaar en overlijdens ouder 50 jaar ingevoerd.

    In naamscherm van deze site, voert u in : Koorn, Pieter en Kasten, Maartje. U krijgt een vervolgscherm met een aantal akten. o.a van Zuidscharwoude, maar ook van de Stad Amsterdam (aanwezig zijn de omschrijvingen van 1916 - 1932.

    Daarbij is dus ook gegevns van huwelijksakte van Arie Koorn met Jantsje Laffra van 11 september 1929.

    Gaat u naar de site van het regionaal archief Alkmaar. Dan kunt u na het opvolgen van aanwijzigingen het bevolkingsregister van Den Helder inzien. Bij de gezinskaarten uit de periode 1917-1940 is onder de letter K aanwezig de gezinskaart van Pieter Koorn en Maartje Kasten met al hun kinderen. Letter K, nr. 3985 opzoeken. Ik hoop dat deze informatie een wegwijzer mag in de vele gegevens , die zijn te vinden op internet. Simkos