genealogie Plessius

  • Robert Kolk

    Dag Cynthia,

    Ben jij een dochter van Yvonne Hornstra en Gerrit Hermanus Koster ?

    Met Yvonne heb ik gedurende een periode veel contact via internet gehad ivm. Plessius.

    Met vr. groeten,

  • Gerrit H. Verwoerd

    Ook ik heb in mijn gegevens “Blessius”. Ik ben wat in de war gebracht door de ouders van Aagje de Haan. Ook ik heb de ouders van Aagje genoemd bij 42/43 (Jan Pieters de Haan x Emmetje de Wit).

    Maar daarboven staan andere ouders n.l. Willem Pieters de Haan x Willemijntje Willems van Zwol.

    Of lees ik of begrijp ik het verkeerd?

  • Dik Groenhuizen

    Beste allemaal

    Is het jullie bekend dat in Zuid-Afrika eveneens de naam Du Plessis voorkomt., (VOC-tijd) André Du Plessis heeft regelmatig vragen/antwoorden.

    communicatriegroep: http://groups.yahoo.com/neo/groups/SAGenealogie/conversations/messages

  • Ewout Schurink

    Hoi Dik,

    Klopt, contact mee gehad (i.v.m. werk), volgens mij ook als Du Plessis Z.Afrika binenn getrokken.

    Ewout

  • Gerrit H. Verwoerd

    43. Aagje HAAN, dr. van (86) Jan Pietersz HAAN en (87) Emmetje de WIT, geb. te Loenen op zaterdag 23 januari 1751.

    Uit deze relatie één dochter:

    Aagje de Haan is GEEN dochter van Jan Pietersz Haan maar van een broer n.l. WILLEM Pieters de Haan. Zie wiewaswie. Overlijdensakte Aagje 22 jan 1823 te Loenen.

  • Gerrit H. Verwoerd

    Ewout,

    Ik zie dat je nog pas in de “lucht” bent geweest. In 2008 schreef je: Mij oma, Neeltje Plessius is een directe nazaat van deze tak, een achternicht van haar heeft de genealogie uit gezocht, tot Frankrijk.

    Ik sluit aan bij Cornelis Plessius uit Schalkhaar (ca. 1710). Ik heb in de bewerkte dopen/trouwen gezien dat de naam Plessius in Schalkhaar meer voorkomt maar kan geen verdere aansluiting vinden.

    Is er aansluiting met de genealogie tot Frankrijk waarover je in 2008 hebt geschreven? Zo ja gaarne reactie. Ik heb een mail naar je gezonden naar de twee adressen die hierboven vermeld staan. Een mail is teruggekomen.

    Gerrit

  • Kees van Schaik

    Gerrit H. Verwoerd Schreef:

    ——————————————————-

    > Ewout,

    >

    > Ik zie dat je nog pas in de “lucht” bent geweest.

    > In 2008 schreef je: Mij oma, Neeltje Plessius is

    > een directe nazaat van deze tak, een achternicht

    > van haar heeft de genealogie uit gezocht, tot

    > Frankrijk.

    > Ik sluit aan bij Cornelis Plessius uit Schalkhaar

    > (ca. 1710). Ik heb in de bewerkte dopen/trouwen

    > gezien dat de naam Plessius in Schalkhaar meer

    > voorkomt maar kan geen verdere aansluiting

    > vinden.

    > Is er aansluiting met de genealogie tot Frankrijk

    > waarover je in 2008 hebt geschreven? Zo ja gaarne

    > reactie. Ik heb een mail naar je gezonden naar de

    > twee adressen die hierboven vermeld staan. Een

    > mail is teruggekomen.

    >

    > Gerrit