wilson te djokjakarta

  • john f sr

    wij zoeken naar informatie / gegevens

    van de familienaam WILSON

    dopen - huwelijken - overlijdingen te DJOKJAKARTA

    periode : 1800 - 1920

    alvast onze zeer hartelijke dank bij voorbaat voor uw vriendelijke reactie

    john f sr - amsterdam

  • Patsy Steenstra

    Hallo John,

    Ik ben begonnen met Almanakken 1900 tot 1921. Je zocht Wilson in Djokjarkarta.

    A 1900 - Overleden 27 nov 1898 Thomas Charles Wilson.

    A 1902 - Huwelijk 28 feb 1901 Jacob Gerhard Wilson emt Sophia Wilhelmina Wolff

    A 1904 - Geboren 31 jan 1903 Jacob Albertus Wilhelm Wilson

    A 1908 - Geboren 11 dec 1906 Wilhelmina Theresia Wilson

    A 1909 - Geboren 28 juli 1908 Leonard Coenradus Wilson

    A 1913 - Overleden Jacob Gerard Wilson (man)

    A 1916 - Huwelijk Rudolf Martinus Evert Engel met Frances Wilson

    A 1918 - hun echtscheiding op 20 sept 1916

    Vanaf 1904 tot aan zijn dood in 1913 J G Wilson was hij empl .bij de toko Haija

    Dit zijn de gegevens in Djokjakarta.

    Ik kijk straks in Almanakken.1800 tot 1900.

    mvg,

    Patsy

  • Patsy

    Ik ben begonnen met Thomas Charles Wilson die overleden zou zijn 27 nov 1898 in Djokjakarta. Hij zit in A 1883 tot A 1890 in Soerabaja (lijst van Eurpesche inwoners) .Hij is de enige Th Ch Wilson die in de Almanakken voorkomt in die tijd. Na 1883 komt zijn naam niet meer voor tot zijn overlijdingsdatum. In de A 1884 huwt Thomas Charles Wilson met Clara Maria Verheij op 4 dec 1882 in Malang.

    Jacob Gerhard Wilson die in Djokjakarta trouwde en overleed kan ik ik niet terugvinden, omdat in de 1860 tot 1879 er verschillende J G Wilsons zijn in verschillende plaatsen. Allemaal met dezelfde voorletters maar verschillende voornamen. Johan George, James Guttherie, James Gray. Ik heb nog geprobeerd om een geboortedatum te vinden, maar tot begin 1860 niets gevonden. Als ik nog iets vind dan mail ik wel.

    mvg,

    Patsy

  • john f sr

    hallo Patsy

    wat een geweldige informatie

    ben je er ontzettend dankbaar voor

    groetjes

    john f sr - amsterdam

  • Patsy

    Ik zie net dat ik de overlijdingsdatum vergat te vermelden van J G Wilson. 18 sept 1913. En de huw.datum van R M E Engel met Francis Wilson is 5 jan 1914.

    Patsy

  • john f sr

    patsy wederom hartelijke dank dat je dit hebt willen opzoeken

    groetjes

    john f sr

  • HRV

    Ik kom toevallig deze draad tegen en ben ook op zoek naar meer info over Wilson the Djokjakarta. Tot nu toe heb ik de volgende gegevens. Mocht u aanvullingen hebben hoor ik dat graag. Ook hoop ik hierover nog eens contact te krijgen met mogelijke kleinkinderen van Frances Emily Wilson (iv):

    Clara Maria Verheij, geb. Pasoeroean 26 October 1861, ov. Soerabaija 23 November 1941 (dr.v. Johannis Marius Verheij, geb. Brielle 2 April 1836, ov. op te Lawang 29 October 1885 en Charlotta Theodora (von) Stockhausen, geb. Pasoeroean 21 September 1838, ov. Lawang 3 December 1917), tr. te Lawang 4 December 1882 Thomas Charles Wilson, geb.ca. 1837, ov. Djokja 24 of 27 November 1898, Makelaar te Soerabaija, zn. van James Guthrie Wilson, Esq. (“of Dundee and Sourabaya”, Makelaar, Firmant notarissenkantoor ‘Wilson, Boijd & Co.’ te Soerabaija) en Jane Ross.

    Uit dit huwelijk:

    i. James Marius Wilson, geb. 17 November 1884, ov. Soerabaija 1 April 1885 ;

    ii. Charles Marius Wilson, geb. 1886;

    iii. Clara Magdalena Wilson, geb. 1888;

    iv. Jeanne Wilson, geb. 1889, tr. A.R. Adams;

    iv. Frances Emily Wilson, geb. Soerabaija 22 Juli 1894, tr. te Menado 7 Juni 1919 Bernard Jacob Ledeboer, geb. Amsterdam 3 Januari 1882, ov. Wassenaar 3 Januari 1957, Agent Javasche Bank, zn. van Bernard Jacob Ledeboer en Caroline Emilie Wilhelmine Kehrer.

  • ernst

    hi john en de rest,

    Het bericht dat op deze site staat is van 2009 en laatst beantwoord in 2013. Nu is het anno 2018 en de Indische genealogie site in samenwerking met roosroosje hebben de almanaken data mbt geboorte , overlijden en trouwen gepubliceerd. HVR weet veel over de familie tak James Guthrie Wilson, die rond 1823-1832 naar Batavia komt vanuit Schotland. Hij staat namelijk op de lijsten voor verblijfsvergunningen en krijgt die ook. Hij is ook te vinden door zijn unieke naam in oude kranten. In de familie advertentie , zijn overlijden staat dat hij uit Dundee, Schotland komt.  Op de site  Scotland people kun je hem terug vinden. Hij krijgt rond 1848 nog twee dochters in Schotland en blijkbaar keert hij terug naar Oost Indie. Mijn Wilson tak stopt met de informatie van Thomas Wilson en Baia in Batavia tot heden. Hun zoon Charles getrouwd met Oeki behoort tot mijn voorouders. Charles overlijd op 71 jarige leeftijd in 1944 te Padalarang, regentschap Bandung Barat. Enkele van zijn zoons en schoonzoon bevinden zich de jappenkampen. De registerkaarten van de interneringen zijn te vinden op internet. Op de kaart van zoon Paul wordt Charles genoemd als contactpersoon met het adres in Padalarang. Veel van Charles en Oeki's kinderen worden in Bandung geboren. Mijn familie Wilson heeft ook binding met Soerabaja waar James Guthrie Wilson  overlijd in 1878. Mijn Thomas was niet zijn zoon. Wel vraag ik mij af of zij neef en oom  zijn. Ik ben daarom op zoek naar de vader en moeder van mijn Thomas, de vader van Charles (1878-1944). In de almanak worden zij namelijk niet genoemd. James Guthrie Wilson had een broer Thomas Gurthrie Wilson, maar die sterft in het zelfde jaar als zijn moeder in Dundee. Hun vader was een Thomas Wilson en farmer van beroep. Op de begraafplaats In Dundee kun je online de grafsteen zien en ook zien wie de steen heeft geplaatst. Dit is voor de Indische tijd. Ik hoop dat andere Indo Wilsons hier ook hun informatie voor ons willen plaatsen. Love you all