Kuster omgeving Angeren.

• Hans van Marwijk

Beste collegae,

Wie heeft er enige infromatie omtrent ene Jan Kuster gehuwd met een Joanna van Rossum uit de omgeving van Angeren in Gelderland.

Het enige dat ik weet is dat dit echtpaar voor 1770 moet zijn getrouwd aangezien toen hun zoon Petrus geboren is,die leefde tot 1851.

• christina

Het gebeurde ook wel eens dat er al kinderen waren voor er uberhaubt getrouwd werd.

ik snap soms niet dat het vroeger een schande was want er werd vroeger niet anders gedaan volgens mij met al die erkenningen

maar goed heeft u het al eens onder google geprobeerd of onder vinden?

http://home.wanadoo.nl/hk-bemmel/ix384.htm

dit had niks met het huwelijk te maken maar ik kwam het tegen en dacht misschien heeft u er wat aan.

Hoop dat nog reacties krijgt

succes met het zoeken

Mvg christina

• Hans van Marwijk

Hartelijk dank Christina voor de link en info,het wordt zeer gewaardeerd!

Maar ik denk dat ik hier op het prikbord maar geen vragen meer stel: kom hier voor de eerste keer en stel misschien een beetje onhandig mijn eerste vraag en er wordt gelijk een vervelende discussie gevoerd.

Hier heb ik dus mijn buik al van vol!

• carla

blijf gewoon je vraag stellen hoor er zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen.

ikzelf vindt dat je genoeg aanwijzingen hebt gegeven die anderen kunnen nakijken of ze daar iets van hebben.

laat je zeker niet ontmoedigen.

groetjes carla

• Martijn Pijnenburg

Staat toch gewoon genoeg in de vraag? Namen personen, regio waarin wordt gezocht, en tijdperk waarin zij leefden. Niets aantrekken van rare opmerkingen, laat de sfeer niet verpesten.

• Tom Kuster

Nou, beste Hans, ik kan je mededelen dat ik ook op zoek ben naar meer info over Jan Kuster. Hij is thans in mijn stamboomonderzoek generatie 1. Hij is inderdaad getrouwd met Joanna van Rossum. Ik weet wel dat zij 5 kinderen hadden t.w.

Antonia, Aleida, Pet(e)rus, Joannes en Gerardus. Petrus is geboren rond 1760 te Angeren en overleden op 21-11-1851 te Angeren. Hij was getrouwd met G. Gerrits (1752) en samen hadden zij 8 kinderen. Nou wik het toeval dat Petrus in de mannelijke stamboom van mij in de 2e generatie zit. Nou misschien heb je er wat aan en kun je me mailen. Volgens mij onderzoeken wij dezelfde stamboom. Dit zou leuk zijn want ik ben al een tijdje bezig (generatie 9).

mvg Tom

Hans van Marwijk schreef:

>

> Beste collegae,

>

>

> Wie heeft er enige infromatie omtrent ene Jan Kuster gehuwd

> met een Joanna van Rossum uit de omgeving van Angeren in

> Gelderland.

> Het enige dat ik weet is dat dit echtpaar voor 1770 moet zijn

> getrouwd aangezien toen hun zoon Petrus geboren is,die leefde

> tot 1851.

• Gerrit

Dag Hans, nog op zoek naar de familie van Marwijk?Mijn vrouw is een van Marwijk en heb dus ook wat onderzoek gedaan naar de familie.

Hebben wij elkaar al eens gemaild?

• Hans

Hallo Gerrit,

Ja ik denk dat wij al eens contact hebben gehad.

Mail me maar!

Groeten,

HansGerrit schreef:

>

> Dag Hans, nog op zoek naar de familie van Marwijk?Mijn vrouw

> is een van Marwijk en heb dus ook wat onderzoek gedaan naar

> de familie.

> Hebben wij elkaar al eens gemaild?

• Gerrit

Oke,maar ik heb je e-mail adres niet meer.

De mijne= g.vandruten apestaartje chello.nl

• Theo Elbers

Mijn vrouw stamt af van de reeds genoemde Kusters-van Rossum.

Johanna Elisabeth Wilhelmina Kusters 25-04-1957 Angeren x1 6-7-1978 Bemmel J W G Arends 23-4-1952 Huissen

zij huwt 2 19-6-2000 te Ewijk (schrijver deze mail) Theodorus Nicolaas Johannes Elbers 17-11-1945 's-|Gravenhage (ook 2e huwelijk)

ouders JEW Wilhelmus Gerardus Kusters 21-2-1931 Nieuwenhagen 17-11-2005 Arnhem x 6-9-1955 Huissen

Wilhelmina Everdina Theodora Arends 29-3-1933 Huissen 20-12-1999 Angeren

Ouders WG Johannes Kusters 21-7-1893 Angeren 1-1-1971 Warnsveld x 21-9-1923 Nieuwenhagen

Elisabeth Christina Lentjes 4-9-1899 Huissen 23-1-1962 Arnhem x 21-9-1923

Ouders Johannes Hendrikus Kuster (zonder s) 20-9-1861 Herwen 25-4-1955 Angeren x 11-1-1887

Anna Maria Scholten 29-9-1863 Huissen 18-8-1918 Bemmel

etc. t/m van Kusters van Rossum

Wanneer U meer wenst te weten kunt u dir gerust vragen.

Aanvullingen en verbeteringen zijn altijd welkom.

Nu komt pas mijn vraag: Weet iemand meer over Hendrica Kuster 1824 Arnhem 20-02-1895 Arnhem x 24-05-1848 Arnhem a54

met Hendricus Elbers 29-9-1821 Arnhem 16-05-1871 Arnhem

Ouders Hendrica: Hendrik Kuster geb ged ongeveer 1798 Arnhem 29-11-1869 Arnhem x20-06-1823 Arnhem a51

Maria Beems geb ged Neerbosch ongeveer 1789 25-4-1863 Arnhem

Ouders Hendrik: Gerardus Kuster overl. 21-5-1819 Arnhem gehuwd met Henrica van Otterlo overleden 27-5-1819 Arnhem

Dit echtpaar heeft 9 kinderen.

Wie kan mij hiemee verder helpen ??

Theo Elbers