Kuster omgeving Angeren.

• Tom Kuster

Beste Theo,

Graag enkele opmerkingen over jouw inbreng tav de familie Kuster. Jij noemt de achternaam Kusters. In de archieven die ik heb onderzocht zou enkel de naam van Jan, Coster kunnen zijn getrouwd met Johanna van Rossum. Daarna heb ik sommige achternamen met Kusters maar niet die jij noemt. Deze zijn allen achternamen zonder S. Kan dit ook door jouw bevestigd worden? De familie van jouw vrouw (8e gen.) zijnde Jan Kuster is mijn, tot nu toe, 1e generatie van onderzoek. Verder ben ik nog niet gekomen. Hendrica getr. met Elbers ben ik nog niet tegen gekomen, waarschijnlijk andere tak. Succes ermee.

• T. Kuster

Theo, wat wil nog meer weten dan de gegevens die jij noemt. Op de site www.genlias.nl staan deze personen inclusief kinderen genoemd. Succes er mee. P.s. In tegenstelling tot mijn vorige bericht komt de naam Kusters met S wel voor. Ik had verkeerd gekeken in mijn bestand. Vraag: heeft iemand nog meer informatie over Jan Kuster/Coster/Kusters/Custers, geb. Haalderen 17.., getr. met Johanna van Rossum?

• ton kuster

Jan Kuster (coster) getrouwd op 01-04-1760 met Joanna (anna) van Rossum zijn ook mijn voorouders. Hij kwam uit Haalderen en zij uit Bemmel.

Jan is gedoopt op 02-05-1737 in Huisssen en overleden op 17-10-1783 in Bemmel. Joanna is overleden op 28-04-1803 in Bemmel.

De vader van Jan was Peter Kuster (custer) afkomstig uit Birten (duitsland). Hij trouwde op 09-04-1734 in Bemmel met Aleida (aaltje) Tunissen (teunisse) afkomstig uit Gent(gendt).

De trouwdatum voor de kerk was op 04-05-1734 in Huissen. Peter is begraven op 08-07-1780 in Bemmel.

Aleida waarschijnlijk gedoopt op 25-12-1705 in Hulhuizen, is begraven op 22-09-1775 in Bemmel.

groeten en succes.

Ton Kuster

• Tom Kuster

Beste Ton,

Tot nu begon mijn 1e generatie met Jan Coster getrouwd met J. van Rossum. Dit zijn ook mijn voorouders. Dank voor de aanvulling want tot nu toe kon ik Peter Custer en Aaltje Tunissen niet plaatsen omdat ik volgens mijn bronnen mogelijk een verkeerde geboortedatum van Jan had nl; 27-09-1722. Jan zou ook een broer hebben die ook Peter genaamd is en geboren op 13-11-1737. Dit zou dan volgens jouw informatie niet kunnen kloppen. Zou jij duidelijkheid kunnen geven en heb je mogelijk ook de geboortedatum van Peter Custer, de vader dus van Jan en mogelijk Peter.Misschien kunnen wij ook op een andere manier onze informatie met elkaar delen.

Alvast bedankt

Gr. Tom Kuster