In Genlias vind ik twee namen, die ik met elkaar in verband probeer te brengen. Rondsurfen op internet brengt me niet veel verder. Ik hoop daarom dat er iemand in de buurt van Brielle en toegang tot de archieven mij verder kan helpen.
Montenij, Petronella, kind van Montenij, Johannis en Sijbers, Maartje in Zwartewaal Geboorteakte 25 1824-11-14 Streekarchief Voorne-Putten en Rozenburg.
Is twee maal getrouwd geweest:
Beek, Pieter van uit Numansdorp en Montenij, Petronella Zwartewaal Bruidegom: 68 jaar. / Bruid: 44 jaar; Huwelijksakte 6 1869-03-26 Streekarchief Voorne-Putten en Rozenburg
Bongers, Gerret uit Hellevoetsluis en Montenij, Petronella Zwartewaal Bruidegom: 62 jaar. / Bruid: 33 jaar; Huwelijksakte 30 1858-10-28 Streekarchief Voorne-Putten en Rozenburg.
Uit de gegevens van Petronella blijkt uit Genlias niet dat zij kinderen heeft gekregen.
Uit de geboorteactie van Pieter Montenij kom ik een Pietronella Montenij tegen:
Montenij, Pieter kind van Montenij, Pieternella Zwartewaal; Geboorteakte 3: 1850-01-08 Streekarchief Voorne-Putten en Rozenburg. De vader van Pieter is kennelijk onbekend.
Nu vraag ik mij af of Petronella en Pietronella toevallig niet een en dezelfde zijn. Ze lijken beide uit Zwartewaal te komen en qua leeftijd onlopen ze elkaar ook niet veel.
Wie kan mij verder helpen? Als deze dames niet dezelfde zijn, wie kan mij meer informatie verschaffen over Pietronella? Wij zijn haar ouders? En wie is de vader van Pieter?