Aart Karreman en Jennigje Tromper uit Haastrecht

• Matthijs Peterse

Ik ben op zoek naar de voorouders van Aart Karreman en Jennigje Tromper, geh. te Haastrecht 8 feb 1783.

Ik heb gevonden dat Aart ook Arnoldus Karreman heet, en ook Adrianus Karreman. Tromper wordt ook als Trompert aangegeven.

Enige inlichting is zeer welkom.

Matthijs Peterse.

• Philip Verhagen

Gegevens van doop-CD Zuid-Holland:

Arnoldus Carreman, gedoopt 5-4-1758 Haastrecht als zoon van

Cornelis Dirksze Carreman en Aaltje Aarse Gevelingh,

gehuwd te Haastrecht 27-4-1749

Op de naam Tromper(t) is geen doop van een Jennigje te vinden in de regio Krimpenerwaard in de periode rond 1750-1765.

Philip Verhagen

• Matthijs Peterse

Zeer bedankt Philip!

Interessant dat de vader van Aart Cornelis Dirksz heet. Op familysearch.org vermelden ze de vader van deze Cornelis als ook een Cornelis (en de moeder als Hester Stolwijk). Ik denk wel eens vaker dat ik de resultaten van die website soms voor geen cent vertrouw.

De vader van Cornelis Dirksz zal waarschijnlijk Dirk Maartensz Karreman zijn, dat zoek ik nog verder uit.

nogmaals bedankt,

Matthijs Peterse.

Philip Verhagen schreef:

>

> Gegevens van doop-CD Zuid-Holland:

>

> Arnoldus Carreman, gedoopt 5-4-1758 Haastrecht als zoon van

> Cornelis Dirksze Carreman en Aaltje Aarse Gevelingh,

> gehuwd te Haastrecht 27-4-1749

>

> Op de naam Tromper(t) is geen doop van een Jennigje te vinden

> in de regio Krimpenerwaard in de periode rond 1750-1765.

>

> Philip Verhagen

• Flip Tromper

Misschien dat deze Jennigje Tromper uit Oudewater of omstreken komt. Zelf heb ik de Genealogie ,,Tromper ,,van m,n eigen familie Tromper uit gezocht. Dit behelst Rotterdam 1988- t/m Zeeland-1603 daar komt deze dame jammer genoeg niet voor. m.v.gr Flip Tromper ,Rotterdam

• frans trompert

jannigje (jennigje) trompert, geboren haastrecht doop te gouda, statie de brasem. 2-11-1759, dochter van bernardus trompert en

elisabeth olieslager. gehuwd te gouda. jannigje gehuwd te gouda 8-2-1783. met aart (arnoldus) cornelisz. carreman.

overleden haastrecht 27-4-1828. aart overleden 21-11-1825 ook te haastrecht.

jannigje wordt ook wel joanna genoemd.