Zusters Franciscanessen te Silvolde

• Marina

Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik loop vast bij een persoon in mijn stamboom

Het betreft hier ene Lucia Bakermans, welke volgen een overlijdensadvertentie bij het CBG overleden is d.d. 06-02-1912 te Silvolde; oud 37 jaren

Zij is een non geweest met als naam Maria Lydana in het klooster E.E.zusters Franciscanessen te Silvolde.

Hieruit blijkt dus dat is is geboren ca. 1875.

Nu heb ik in mijn stamboom wel een Lucia Adriana Maria Bakermans, welke geboren is d.d. 16-01-1875, maar hoe kan ik er achter komen dat het om dezelfde persoon gaat ?

Ik heb een persoonkaart opgevraagd bij het CBG, maar helaas niet gekregen.

• Everardus

Marina

Als je de overl. akte opvraagt bij de gemeente dan weet je wie haar ouders zijn en dan kan je vergelijken.

Een peroonskaart (bij het CBG) kan alleen wanneer iemand is overleden na 1938.

Gr. en succes

Everardus

• Marina

Hallo Everardus,

Bedankt voor je reactie.

Misschien dat ik inderdaad maar een overlijdensakte op moet vragen.

Maar ik dacht dat alle gegevens ook op een persoonlijst zouden staan, maar helaas, die is bij het cbg niet bekend.

groetjs

marina

• A.H.M. Thuijs

Misschien lukt het door een vraag te stellen op http://www.oldsillevold.nl en anders kan men u daar doorverwijzen naar Harry Kolks die al eens een lezing over het klooster in Silvolde heeft gehouden (ik zal hem een e-mail sturen).

• H Kolks

Indien zij te Silvolde op St Clara gstorven is dan geeft het Bevolkingsregister Wisch ( nu opgegaan in gemeente Oude IJsselstreek) uitkomst.

Zeer zedker is meer over deze zuster en haar loopbaan te4 krijgen op het Moederhuis in het Limburgse Heythuizen. Daar is een voortreffelijk archief bijgehouden. Bovendien wordt men er enorm gratieus behandeld/bijgestaan.

Met vr gr Harry K.

• Marina

Bedankt voor jullie reaktie.

Ik ga je tips verder onderzoeken.

groetjes

marina

• Marina

Heel hartelijk dank voor je reaktie.

Ga de tip van Harry Kolks zeker verder onderzoeken.

groetjes

marina

• Everardus

Zie ook site:

http://www.achterhoeksarchief.nl/component/option,com_sara_bevolkingsregister/

Bevolkingsregisters

Gezocht naar achternaam Bakermans; persoon 1 t/m 2 van totaal 2 op 1 pagina

Achternaam Voornaam Geboren Gemeente reg. blz.

Bakermans LUCIA ADRIANA MARIA 16-01-1875 Bergh 61 1

Bakermans LUCIA ADRIANA MARIA 16-01-1875 Wisch 39 60

Gr.

Everardus

• Marina

Hallo Everardus,

Bedankt voor deze aanvulling.

De gegeven website was mij ook nog niet bekend.

groetjes

marina

• A.H.M. Thuijs

Als ze ook in Bergh is geweest, zal ze op lijst staan bij de Heemkundekring Bergh. Er is veel informatie over de Zusters verzameld tbv het boek ‘Gasthuis Sint-Gertrudis in ’s-Heerenberg'. Er was geen ruimte meer om alle Zusters op te nemen. Veel gegevens zijn verstrekt door Zuster Antonius Gussinklo, archivaris in het Moederhuis te Heythuizen. Waarschijnlijk heeft zij intussen een opvolgster. Ik zal navraag doen bij de Heemkundekring Bergh: http://www.heemkunde.nl