Hallo A.Thuijs,
Hartelijk dank voor je reaktie en voor de navraag.Ik wacht het antwoord heel graag af.
groetjes
marina.
Volgens Bevolkingsregister Bergh was ze heel even hoofd van het Gasthuis Majella te Zeddam. Je had er nog verschillende klassen voor de bejaarden. Ook was er een ziekenafdeling. Ze is dus niet in het Gasthuis Sint Gertrudis te 's-Heerenberg geweest (daarom moest ik het even in het Bevolkingsregister nakijken). Ze is geboren 16-01-1875 te Gestel (NB). Op 10-11-1910 is ze gekomen van Heijthuisen en 3-5-1911 vertrokken naar Wisch .
Het Gasthuis Majella is ook gebouwd in 1910. Voor nieuwe kerken heb je ‘bouwpastoors’. Misschien was het haar taak om nieuwe ziekenhuizen en dergelijke op te zetten. Dat kunt u bij het Moederhuis navragen.
Een lid van de Heemkundekring Bergh is bezig met een artikel te maken over het Gasthuis Majella. Hij is ook in het bezit van een foto van het gebouw. De foto wordt gescand om op de site te zetten: http://www.heemkunde.nl (kan een paar weekjes duren).
Hallo A.Thuijs,
Heel, heel hartelijk dank voor al je informatie.
Zo kom je nog eens wat te weten over de geschiedenis van je familie-leden.
Ik heb inmiddels een brief gestuurd naar het Moederhuis in Heijthuizen. Ben benieuwd of daar ook nog wat uitkomt.
Ik zal de web-site in de gaten houden betreffende de informatie/foto.
groetjes
marina
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?