Antwoord voor Mieke

• Everardus

Jouw vraag:

Auteur: Mieke (—.dyndsl.versatel.nl)

Datum: 30-04-2006 10:20

Hallo Allemaal,

Wie komt er binnenkort bij het CBG in Den Haag en zou voor mij iets willen opzoeken?

Op de site van het CBG zag ik dat daar tegenwoordig ook het Algemeen Politieblad ter inzage ligt en nu blijkt dat daar familieleden van mij in voorkomen.

Het gaat om H.C. Ebeling, jaar 1873 bladzijde 365 en zijn zoon M.J. Ebeling hetzelfde jaar 1873 en dezelfde bladzijde 365.

Ik ben erg benieuwd wat er in staat en het is voor mij gezien de afstand momenteel erg moeilijk om naar Den Haag te gaan.

Met vriendelijke groeten,

Mieke

—————————————

Mieke hierbij het antwoord op jouw vraag.

6 mei 2004 Centraal Bureau voor Genealogie te Den Haag:

Detail: Uit het Algemeen Politieblad digitaal op scherm CBG.

Ontvreemde of vermiste voorwerpen:

Arrondiss. ‘s-Hertogenbosch tuss. 4 en 15 april j.l. (1873) in de goederenloods van het station van den Staatsspoorweg te ’s-Hertogenbosch.

O.a.:

6 stuks ronde klokken middellijn 38 cm waarvan vier met vierkante uurwerken, twee dezer met albasten en twee met glazen platen en twee met ronde uurwerken, hebbende deze glazen platen. Twee der ronde klokken met ronde uurwerken hebben vermoedelijk op de wijzerplaat de naam van H.C. Ebeling, terwijl op de overige klokken de naam van M.J. Ebeling voorkomt.

enz. enz.

Verder andere voorwerpen.

Gr.

Everardus

• Mieke

Everrardus,

Heel hartelijk dank voor je moeite om dit voor mij na te kijken. Ik ben hier erg blij mee en kan dit weer verwerken in mijn kwartierstaatonderzoek. Vooral die achtergrondinformatie maakt genealogie zo leuk!

Met vriendelijke groeten,

Mieke

• Mieke

Everardus,

Sorry, dat ik in de haast jouw naam met twee rr'en heb geschreven, ik ondervind nu zelf het probleem waar jij het eerder over had!

Groetjes,

Mieke