Ben bezig met stamboom van de fam. Buenen (Bunen). Ik probeer te achterhalen wat er gebeurd is met Willem Buene(n).
Zijn gegevens:gedoopt 22 febr. 1778 in de St. Jacobskerk te 's Hertogenbosch.
trouwt 16 mei 1802 met Adriana van Bercom (Berchum) te 's Hertogenbosch
(gedoopt 14 okt. 1775 te Schijndel.)
Ik kon nergens een overlijdensdatum en -plaats van Willem Buenen vinden. Maar in de trouwakte van hun dochter Wiggerdina op 13 mei 1831 te St. Michielsgestel, stond een belangrijke aantekening, n.l. dat zowel de bruid en bruidegom als de getuigen niet weten waar de vader van de Bruid (Willem dus) overleden is of laatst gewoond heeft.
Laatste bewijs van leven: Willem geeft in dec. 1812 de geboorte aan van zijn jongste zoon in 's Hertogenbosch. In het bevolkingsregister van 1814 komt hij en zijn gezin echter niet meer voor in ?s Hertogenbosch. Willem is waarschijnlijk verdwenen in 1813.
Na veel zoeken ben ik erachter gekomen dat echtgenote Adriana met haar drie kinderen teruggekeerd is naar haar geboorteplaats Schijndel.
Mijn vraag: Op wat voor manier kan ik achterhalen wat er met Willem Buenen is gebeurd? Is hij “gewoon” weggelopen? Moest hij naar het front? Er zal toch altijd ergens genoteerd moeten zijn, waar hij is overleden.
Wie heeft een tip hoe ik verder kan zoeken?