vraagje algemeen van een leek

• Marcel

Hallo.

Mijn moeder, woonachtig in Nieuw-Zeeland, en op een leeftijd dat alles m.b.t. computers en internet voor haar compleet abracadabra is, verzocht mij om iets voor haar uit te zoeken. Het gaat om familiegegevens van haar (over)grootouders, die afkomstig zijn uit Duitsland, en daarvoor Frankrijk. Gegevens gedateerd uit de jaren tussen pak ‘m beet 1800 en 1900. Het lijkt me een uitdaging om zoiets te doen, maar ik ben helaas een absolute leek op het gebied van Genealogie. Kan iemand mij daarom misschien van advies dienen, en enigszins de weg wijzen in het ondoordringbare woud van Genealogie-startpagina’s en aanverwante internetsites zoals ik ze al surfend op ‘t web tegenkom? Een eerste poging van mij deze week leidde alleen maar tot frustratie. Ik verlang als reactie absoluut geen complete handleiding over stamboomonderzoek. Ik wil gewoon graag een begin hebben, zonder eerst wekenlang naar de juiste site te moeten zoeken. Adressen van handige site’s met wetenswaardigheden over Genealogie zijn vanzelfsprekend ook meer dan welkom.

Wie weet raad?

Bij voorbaat dank,

Marcel

• Annika Triandafyllidou

Bij msn groepen heb je een groep die Genpals heet, die internationaal is en je misschien verder kan helpen met uitzoeken.

http://groups.msn.com/GENPALS2003

dan moet je wel de volledige namen weten en de geboorte- overlijdens- of huwelijksdatum en plaats. (bedenk wel dat bepaalde gegevens nog niet openbaar zijn, vanwege privacy. dus iemand die in 1964 is geboren zul je nog niet in het archief vinden ;) )

• Tukkergirl

Hallo marcel

Hier een berichtje welke door Dranoel op deze site is gezet.

Auteur: Dranoel (145.7.182.—)

Datum: 26-04-2006 13:25

Hierbij een tip die op www.genealogie.startpagina.nl/ staat.

www.prikpagina.nl/read.php?f=293&i=9307&t=9307

Lees deze tekst eens door heen en kijk of je al verder komt met hetgeen wat je al in een schema, resp. genealogieprogramma weet te zetten.