Woens

• yvonne

Ben op zoek naar Catharina Woens zij is de moeder van Johannes Woens hij huwde op 6-9 1848 met Elisabeth Verhoeven te Gorinchem akte 32 .Johannes is geboren te Dordrecht. Maar gegevens over Catharina Woens kan ik niet achterhalen. Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen .Yvonne

• Everardus

Yvonne,

Naar ik meen, heb je je vraag al eens eerder gesteld op het forum.

Ik had nog wat tijd over op het Nat. Archief dus de handschoen maar eens opgepakt.

De huw. akte en de bijlagen er op nageslagen.

Johannes Woens, schipper, 29 jaar, (geboren Dordrecht 19 augustus 1819, wonende te Gorinchem; tr. Gorinchem 6 september 1848 (aktenummer 32) met Elisabeth Verhoeven enz.

In de huwelijksakte stond een belangrijk zinnetje.

Johannes Woens, zoon van Catharina Woens en gaf toestemming haar huidige echtgenoot was Michiel Hollander.

Eens kijken of ik het huwelijk kon vinden van Catharina.

Jawel te Gorinchem huwde op 4 december 1844 (aktenr. 49) Michiel Hollander, 39 jaar, geboren en gedoopt Emden in Hannover 15/17 januari 1805, zoon van Meindert Thomas Hollander, overleden en Catharina Geerds, wonende te Emden.

X Catharina Woensch, 50 jaar, geboren Gorinchem blijkens een extract uit het doopregister van Gorichem geboren aldaar op 20 oktober 1794, dochter van Johannes Woens en Margarieta Struik, beiden overleden. De bijlagen gaven geen extract van het overlijden van de ouders. De echtelieden waren al meerderjarig bij het huwelijk.

De 10-jarige tafels erop nageslagen van Dordrecht/Gorinchem voor het overlijden van Johannes Woens

Alleen in Dordrecht vond ik een overlijden van Johannes Woens 19/20 maart 1813 (aktenummer 235).

De akte was in de franse taal geschreven en naar ik gelezen te hebben was hij 58 jaar, de plaats van zijn geboorte stond er niet bij wel dat hij weduwe was van Suzanna Hendrika Domme? Zijn ouders stonden evenmin vermeld.

De doop van Catharina stond niet vermeld in de klappers van Gorinchem, mogelijk dat ze bij het samenstellen van de klappers haar hebben vergeten te vermelden of misschien staan niet alle gezindten hierin opgenomen?

Evenmin vond ik in Gorinchem een huwelijk van haar ouders.

Ik vond wel een vermelding in de huw. klappers van Margaretha Struijk gehuwd te Gorinchem 3 november 1790 (deel 14 pagina 423) achter de inschrijving staat Woudrichem vermeld. De originele doop en trouwinschrijvingen zijn te raadplegen in het GA van Gorinchem en helaas geen afschriften hiervan bij het Nat. Archief en CBG te Den Haag. Nietemin weet je nu wat meer over Catharina en haar ouders.

Succes en gr.

Everardus

• Everardus

Yvonne,

Zal een broer zijn van Catharina:

Margaretha Struijk

moeder bruidegom op donderdag 5 februari 1857 Breda

Bron: RANB inventarisnummer: 1234 plaats: Breda

Burgerlijke Stand: huwelijk , aktenummer: 11, datum: 5-2-1857

BRUIDEGOM: Hendrik Wons

geboorteplaats bruidegom: Gorinchem

BRUID: Petronella van den Broek

geboorteplaats bruid: Middelburg

Vader bruidegom: Jan Wons

Moeder bruidegom: Margaretha Struijk

Vader bruid: Pieter van den Broek

Moeder bruid: Elisabeth Sele

Opmerkingen: Bruid geboren circa 1815, Bruidegom geboren circa 1801, Akte bevat meer informatie

Gr.

Everardus

• Everardus

Eerder huwelijk van Hendrik:

Everardus

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Historisch Centrum Overijssel

Algemeen Toegangnr: 123

Inventarisnr: 123.14561

Gemeente: Zwolle

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 110

Datum: 19-11-1846

Bruidegom Hendrik Wons

Geboortedatum: 26-04-1800

Geboorteplaats: Gorinchem

Bruid Berendina Marsman

Geboortedatum: 27-08-1812

Geboorteplaats: Zwolle

Vader bruidegom Jan Wons

Moeder bruidegom Margaretha Struijk

Vader bruid Wigert Marsman

Moeder bruid Angenis Johanna van der Linde

Nadere informatie 1 kind gewettigd

• Everardus

Yvonne,

Waar blijf jouw reaktie?

Gr. Everardus

• liesbeth

Misschien is Yvonne op vakantie of ziek, ik kan mij niet voorstellen dat iemand niet reageert op zoveel info, die moet toch een gat in de lucht springen, het bedankje zal vast nog wel komen. groeten Liesbeth

• Everardus

Beste Liesbeth,

Kan zijn? Ik heb Yvonne begin van de week een email bericht gestuurd over de plaatsing van mijn berichten op prikbord. Een bevestiging van ontvangst volgde, echter geen antwoord.

Ze zal zo haar eigen reden hebben?

Als iemand met vakantie gaat, kan de vraag beter daarna plaats vinden, ziekte is uiteraard onmacht.

Ik moet dan later al mijn antwoorden weer gaan bekijken of iemand heeft gereageerd en dan kan een bericht in die tijd behoorlijk zijn gezakt naar vorige pagina's en alles weer opnieuw lezen wat ik heb gedaan is iets te veel van het goede.

Gr.

Everardus

• Theo Bijl

Ik merk wel dat mensen steeds minder fatsoenlijk reageren. Zie mijn antwoorden bij ene Pieter.

ik neem aan dat als je een vraag steld je ook op het antwoord zit te wachten.

Dan kan er op zijn minst een beankje af

Theo Bijl

• anja

Hallo Everardus

Ook ik vindt gewoon dat de persoon die wat vraagt en je doet je best om het te vinden voor degene gewoon kan bedanken en zeggen ja dat is het of jammer is niet goed,is een kleine moeite en het geeft de vinder van al het gezochten wel zo een prettig gevoel zo dat wou ik even kwijt.Everardus je ben gewoon een kei.

Groetjes Anja r

• Ann Klerks

Het is inderdaad niet netjes van yvonne om niet te reageren maar dan heb ik ook nog wat.

Vaak plaatste ik een oproep op dit forum om hulp niet eens om in een archief te zoeken dat vind ik zelf veels te leuk.

Kreeg nooit enige reactie tot dat ik een oproep voor Everardus plaatste gaf hier antwoord maar ook een persoonlijke mail hij heeft mijn oproepjes gelezen en mij geleerd hoe ik een akte moest lezen ben ik hem nog steeds dankbaar voor.

Wat ik dus zie dat mensen op het voor hun verkeerde forum zitten en nooit geen antwoord krijgen op hun vraag terwijl die zelfde mensen zien dat tukkergirl gewoon haar hele stamboom krijgt voor geschoteld.Dit zien de anderen ook die hier een vraag stellen maar nooit antwoord krijgen.Dit is geen verwijt mensen want ik blijf het forum elke avond volgen en geniet er van maar dit moest mij toch even van het hart en Everardus jij blijft mijn kanjer omdat ik weet dat ik altijd bij je terecht kan.

Groet Ann