beginneling zoekt stamboom software

• Saskia

Ik zie op deze pagina allerlei software staan, maar welke is eenvoudig, toch mooi en waar je ook evt. foto's kunt invoegen? Ik heb overal wat informatie opgeschreven over de Indische tak van mijn familie, maar wil het mooi kunnen bewaren/printen/mailen. Wie-o-wie heeft negatieve/positieve ervaring?

Alvast bedankt!

Saskia de Kruijf-Meijer

Amersfoort

• Tukkergirl

Er zijn veel programma's

Zelf werk ik met Aldfaer……. gratis te downloaden van het internet en dat vind ik zelf een heel groot voordeel , het is in het nederlands.

maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur.

Thea

• Han Lijster

Saskia,

Volg de raad van “Tukkergirl” Thea maar op.

Dit programma is redelijk simpel, gratis en voor de beginneling goed bruikbaar.

Mocht je verder willen gaan dan heb je altijd de mogelijkheid om al je gegevens via “Gedcom” naar een ander programma te exporteren.

Succes,

Han Lijster

• Carla

Hoi Saskia, Ikzelf gebruik aldfaer al jaren en ben zeer tevreden inclusief foto's dus helemaal top.

Probeer een keer en als het niet bevalt kan je altijd overstappen

Groet Carla

• saskia de Kruijf-Meijer

Bedankt allemaal voor de info!

Ik ben maar begonnen met Aldfaer, even wennen, maar al gauw heb je de slag te pakken (en kom je niet meer weg achter de pc!). Heerlijk, ik heb wel nog veel ‘gaten’ dus die vragen ga ik op het prikbord zetten.

Nogmaals bedankt!

Saskia.

• R.Wierda

Hallo, destijds zat ik met hetzelfde probleem. Ik heb mij toen telefonisch tot het Centraal Archief gewend; zij gaven mij toen als antwoord dat Pro-Gen het beste software programma was.

Ik heb dat toen genomen door lid van de vereniging te worden. Dat kost nog geen € 10,oo per jaar.

Je ziet het ook veel gebruiken en voldoet aan alle eisen die jij stelt.

vriendelijke groet.

RW.