Willemina Hendriksdochter Veer?????

• Martine Ottolander

Henricus Welling Ter horst, zoon van Hendrik Ter horst en Berendina Welling. Hij is gedoopt op 11-07-1775 in Ameide.

Henricus trouwde op 07-02-1805 in Ameide met Wilhelmina Hendriksdochter Veer, nadat zij op 11-01-1805 in Ameide in ondertrouw zijn gegaan.

Henricus is overleden op 24-02-1836 om 06:00 in Ameide, 60 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 26-02-1836

Wie weet wat de geboortedatum/sterfdatum van Willemina Hendriksdochter Veer is? En zijn er uit dit huwelijk nog kinderen geboren?

Alle informatie is welkom!

Martine Ottolander

• Everardus

Martine,

Je schrijft dat Henricus op 24 februari 1836 te Ameide is overleden.

Was zijn vrouw Willemina toen nog in leven blijkens de akte?

Gr.

Everardus

• Martine Ottolander

Goedemiddag Everardus,

Volgens mij leefde zij ten tijde van het overlijden van Henricus niet meer. Ik heb toen helaas geen copie van de overlijdensakte gemaakt, ik weet het dus niet voor 100% zeker

Met vriendelijke groet,

Martine

• Everardus

Martine,

Jammer, want dan had je een uitgangspunt gehad.

Gr.

Everardus

• Everardus

Martine,

Heb je onderstaande site al uitgespit.

Mogelijk is de vader van Willemina voor de 2e maal gehuwd. Zie site:

http://www.ameide-tienhoven.nl/docs/Trouwen%20Am_NA_06.pdf

Hij is volgens de gevens in Leiden geboren.

Gr.

Everardus

• Martine Ottolander

Hoi Everardus,

Ik heb alle online doopboeken van Ameide bekeken en kan geen Willemina vinden, echter wel een Hermina geboren op 01-07-1783 in Ameide. D.v. Hendrik Veer en Cornelia Woudenberg. Het kan dus zijn dat Willemina is geboren onder de naam Hermina. Heb verder alle ‘' Veertjes’' nagelopen en dit is de enige naam die enigzins in de buurt van Willemina komt.

Het wordt er in ieder geval niet gemakkelijker op…….

Martine

• Annemarie57

Misschien is Willemina onder patroniem gedoopt?

Ofwel heb je ook naar alle Willemina's (Willempjes e.d.) gekeken met een vader Hendrik zonder dat er Veer bijstond?

• Martine Ottolander

Alles opnieuw nagelopen, op voornaam, patroniem maar de enige naam die er bij in de buurt komt is Hermina. Zoals ik al eerder zei, het wordt er niet makkelijker op.

Groeten Martine

• Annemarie57

Misschien toch verstandig om dan eerst te focussen op haar overlijden. Dus toch even kijken of zij nog leefde toen haar echtgenoot overleed.

Als er kinderen trouwden: kijken in de huwelijksbijlagen, misschien kun je daar iets in vinden.

Of proberen haar spoor terug te zoeken in het bevolkingsregister. Is ze uitgeschreven naar een andere plaats?

Als je een overlijdensacte zou hebben dan staat er misschien wel een andere geboorteplaats in……………. Ze hobbelden nog wel eens heen en weer die mensen in die tijd en maken zichzelf daardoor nogal eens onvindbaar………………

Hoewel de kans ook bestaat dat geboortplaats ‘onbekend’ is en ouders ook ‘onbekend’, die overlijdensacten bestaan helaas ook.

Toch heel veel succes gewenst!