een vraag aan Everardus

• gonnie

Goede Middag,Everardus,

Als jij weer naar het CBG gaat wil jij dan voor mij iets na kijken???

Het gaat om de overlijdings datums van

1- Pieter Hamelink (Hamelinck) geb :te Zaamslag29-09-1840 overl:????en een

Zoon.

2- Jan Hamelink geb:07-03-1865 te Zaamslag overl:????was getr: metTrijntje Rietveld geb:29-06-1869 te Haarlem???

en een dochter;

3-Wilhelmina Neeltje Cornelia Hamelink geb :03-07-1879 te Zaamslag overl:???

Zij is als jonge vrouw verdronken in de ringvaart op Halfweg.Daar kwam het gezin ca 1885 van uit Zeeland wonen.

Ik ben 8 jaaar terug in het Rijks archief in Haarlem geweest, maar kon daar niets vindenPieter is 2x keer getr. eerste keer met Maria Goossen geb: 02-09-1845 te Zaamslag overl:10-09-1877 te Zaamslagen de tweede keer met

Maria goossen geb:16-07-1851 te Hoek overl:26-07-1934 te Amstedam.Zij waren half zusjes van elkaar.

alvast bedankt Gonnie.

• Everardus

Gonnie,

Daar vraag je me wat?

Niet alles is zo maar te vinden bij het CBG te Den Haag.

Zeker de provincie Noord-Holland is karig met betrekking tot de BS met het aanvoeren van fiches naar het CBG toe.

Ik beloof nog niets, daar een overlijden vaak moeilijk is te vinden en zeker als jij aangeeft, dat jij in het Rijksarchief voor Noord-Holland niets hebt kunnen vinden.

Gr.

Everardus

• Everardus

Gonnie,

Heb je er al aan gedacht de bev. registers van Halfweg te raadplegen?

Je zou een kopie kunnen aanvragen uit het bev. register betr. de periode 1880-1920.

Gr.

Everardus

• gonnie

Hallo Everardus,

Ik wist niet dat het zo moeilijk is,ik zal proberen om de gegevens van halfweg op te vragen vroeger was dat Houtrijk en Polanen.

al vasr bedankt voor de tip, Gonnie

• Everardus

Gonnie,

Ik weet niet of je onderstaande gegevens kent.

Jan de zoon van Pieter woonde blijkens de geboorte van zijn dochter Marina Johanna Hamelink in 1891/92 te Haarlemmermeer.

Verder zie ik bij gezinskaarten Amsterdam een P. Hamelink staan, bij zijn geboortedatum staan ??? dus ik weet niet of dat de jouwe is. Het zou mogelijk kunnen zijn, daar zijn tweede vrouw in Amsterdam is overleden. Zie de site GA Amsterdam.

Gr.

Everardus

Bruidegom Willem Frederik Scharwachter , Haarlem , 22 , scheepsklinker

Vader Willem Frederik Scharwachter

Moeder Hilligje van Delft

Bruid Marina Johanna Hamelink , Haarlemmermeer , 22 ,

Vader Jan Hamelink

Moeder Trijntje Rietveld

Plaats Haarlem

Huwelijksdatum 29-04-1914

Opmerkingen bij vonnis arr.rechtbank haarlem 19 juli 1932 ontbonden;

Kennemerland Haarlem Akte Jaar 1914 Nummer 165

• gonnie

hallo

Ja z,n tweede vrouw is in Amsterdam op 26-07-34-in Amsterdam zie m'n eerste bericht.

zij woonde toen bij m'n grootoudersen die P.Hamelink is m'n vader.

de kinderen van Jan Hamelink heb ik al maar het ging mij waar is hij overleden? groetjes van Gonnie

Ps ik probeer het via Halfweg , daar maar eens naar toe bellen voor info.