vilijn

• J. Peters

Is er iemand die mij kan vertellen wie de ouders waren van Abram Vilijn.

gedoopt in 14-04-1776. In Leiden in het weeshuis gekomen op 26-03-1792 en daar weggelopen in 20-03-1794. En waar is Abram Vilijn geboren, en gebleven.

• Rob

Is dit 'm?:

http://www.hamape.com/genealogie/getperson.php?personID=I1991&tree=hamape&PHPSESSID=6956a279785112f942404768e2a8b355

(via Google)

succes

• Rob

En, heb je wat aan deze informatie gehad of niet?

• j,peters

Dank je Rob.

Maar ik zou de ouders willen weten van abram vilijn uit dit weeshuis.

Ik heb alle gegevens nu van de fam. Vilijn tot nu.

Maar mis de link, zoals een vilijn bij de VOC, in welke verhouding stond hij tot deze voorouder van mij Abram.

Zo vond ik nog div. Vilijns voor die tijd, maar ik kan en misschien is dit onmogelijk met deze personen een verband vinden

• Jaap Peter Vilijn

Geachte heer Peters,

Ik zie dat u geinteresserd bent in de historie van de Fam. Vilijn.

Zelf zou ik ook meer willen weten van mijn voorouders.

Kunt op mij wellicht hier meer over vertellen?

Ik hoor het graag van u.

Groet

Peter Vilijn

Veenendaal

• Jan Adriaan Vilijn

Peter.

Vanuit Frankrijk, zie chateau Filain in het plaatsje Filain, tussen Vesoul en Besancon, door Belgie 1661 stuks Vilain, waarvan wapenschild van Maximiliaan Vylain, een der rijkste en aanzienlijkste edelen van Vlaanderen, Baron (Graaf) van Rassenghien, overl.1583, naar Nederland, Leiden, Pieter Vileyn uit 1627, naar Jacob Vilijn, 01-11-1854 en Neeltje Groenenberg, 1863.

Huwelijk in 16-11-1889, 2 kinderen van onbepaalde vader en Neeltje Groenenberg, erkend en naam gegeven door Jacob Vilijn.

Betreft kinderen Jan Adriaan geb 31-08-1883 en Adriana Maatje, geb. 13-05-1888.

Dus;

Pieter Vilijn, geb.1648 te Leyden, overleden ? te Leyden, getrouwd met ?

Pieter Vilijn, geb.1671 te Leyden, overleden ? te Leyden, getrouwd met Jannetje Codez, overleden ?

Abraham Vilijn, geb. 25 juni 1700 Leyden, overleden 1768 Leyden.

Abram Vilijn, geb. 15 jan. 1730, overleden Leyden

• Jan Adriaan Vilijn

Heer Peters.

Weet U iets van de geschiedenis van het plaatsje Filain in Frankrijk tussen Vesoul en Besancon, met chateau de Filain? Heb in dit schitterende kasteel een rondleiding gekregen. Heel imponerend.

En Maximiliaan Vylain, Baron de Rassenghien, geb.? overleden 1583, Stadhouder van Vlaanderen, voorzitter Raad van Geldmiddelen, een der rijkste en aanzienlijkste edelen van Vlaanderen, afstammeling van de Burggraven van Gent. Er wonen nu nog meer dan 1600 Vylain personen in Belgie.

Ik heb de geschiedenis van de zuidhollandse Vilijnen op schrift maar wil mijn nog verdere achtergrond leren kennen.

• Jan Adriaan Vilijn

rob

Weet U iets van de geschiedenis van het plaatsje Filain in Frankrijk tussen Vesoul en Besancon, met chateau de Filain? Heb in dit schitterende kasteel een rondleiding gekregen. Heel imponerend.

En Maximiliaan Vylain, Baron de Rassenghien, geb.? overleden 1583, Stadhouder van Vlaanderen, voorzitter Raad van Geldmiddelen, een der rijkste en aanzienlijkste edelen van Vlaanderen, afstammeling van de Burggraven van Gent. Er wonen nu nog meer dan 1600 Vylain personen in Belgie.

Ik heb de geschiedenis van de zuidhollandse Vilijnen op schrift maar wil mijn nog verdere achtergrond leren kennen.

• N Vileyn

Hallo,

De familie Vilijn uit Leiden is er toegekomen met de godsdiensttroubelen en kwam uit het huidige Noord-Frankrijk (Frans-Vlaanderen).

Dat heeft helemaal niets te maken met het plaatsje Filain.

Vilijn, Vileyn, Vilain en alle mogelijke varianten zijn historisch gezien een bijnaam.

Maximilien Vilain de Gand was een telg uit het geslacht der burggraven van Gent, nu uitgestorven, behalve een bastaardtak, de huidige Burggraven Vilain XIIII (sic).

Ik denk dat U Uw opzoekingen in Noord-Frankrijk moet concentreren (Belle, Cassel, Oxelaere, Sint-Winnoksbergen).

Met vriendelijke groeten,

N. Vileyn

Brussel

• jan adriaan vilijn

Kunt u mij misschien nog meer info verlenen tav de achternaam Vilijn.

Vindt het erg leuk te vernemen dat mijn verleden richting belgie gaat.