vilijn

• Louisa Bommeleijn

L.S.,

In het kader van een stamboom maken voor mijn eigen familie Bommeleijn, kom ik allerlei naamgenoten tegen die volgens mij ergens familie moeten zijn, maar dat is niet zo gemakkelijk aan te tonen. Ook al zouden die mensen geen familie zijn, ik vind het leuk om te doen. Nu ben ik voor Tina Bommeleyn bezig.

Haar oma, Emma Bommeleyn, 22-7-1889, was getrouwd met Jacobus Vilijn, geb. 1893 in Rotterdam. Zij hadden 2 kinderen:

Agnes en Albert, beiden nog in leven in Belgie en Duitsland. Weet iemand iets over hen? Gaat het goed met hen en wat zijn hun geb.data en dito plaatsen ?

Groeten, Louisa

• Johan Overduin

Abraham Vilijn werd gedoopt in Leiden in de Marekerk als zoon van Abraham Vilijn en Celia Bredero (Breero), Hij overleed in Rotterdam op 14-11-1829. Hij is in 1815 in het huwelijk getreden met Martijntje van den Broek, die op 07-05-1813 ongehuwd moeder werd van een zoon die zij de voornamen gaf : Jacobus Martinus Filijn. op 7-5-1813. Abraham wettigde deze zoon bij zijn huwelijk in 1815. Als je via de website van het regionaal archief Leiden verder speurt, zal je zien dat deze Vilijnen afkomstig zijn uit het noorden van Frankrijk, m.n. uit Sedan en omgeving.