Adriana,Maria,Elisabeth van Houten

• sonja

Hallo allemaal,

>

> ik ben opzoek naar de ouders van Adriana,Maria,Elisabeth van

Houten.

>

> zij is geboren op 24-02-1774 te Bolsward, gehuwd op 09-05-1802 te

> Amsterdam met Jan Lely (IJ) is overleden op 29-12-1833 te Amsterdam

>

> Jan Lely, geboren op 12-11-1776 te Amsterdam, overleden op 28-08-

1843

> te Amsterdam.

>

> zijn ouders weet ik maar haar ouders niet.

>

>

> groetjes van Sonja van Londen

>

• Johanna

Sonja,

Op www.tresoar.nl kun je de dopen vinden van Bolsward.

Ik kon Adriana daar niet vinden . Misschien lukt het jou wel.

Is de bron van de doopdatum betrouwbaar?

Succes en groet, Johanna

• gerrit

Hallo Sonja

Is je vraagstelling wel juist?

Zijn er twee Adriana Maria Elisabeth van Houten's ?

1. geboren op 24-02-1774 te Bolsward? Doop bij tresoar niet te vinden!

2. geboren op 22-06-1818 te Amsterdam, dochter van Gerrit Jan van Houten en Adriana Maria Mercker?

Graag nader bericht

Gerrit

• sonja

Hallo Johanna,

dankje wel ik ga er naar kijken, anders moet ik naar Leeuwaarden toe.

groetjes van Sonja

• sonja

Hallo Gerrit,

nummer 2 is de goede Adriana Maria Elisabeth van houten.

zij is getrouwt met Jan Lely, hij is geboren op 3-11-1817 te Amsterdam.

overleden op 3-11-1892 te Amsterdam. zijn ouders zijn Dirk Lelij en Klaaske Heslinga.

groetjes van Sonja

• gerrit

Hallo Sonja,

Wie zoek je dan precies in Bolsward?

Gerrit

• sonja

Hallo Gerrit,

ik zoek haar ouders en grootouders van beide kanten.

groetjes van Sonja

• gerrit

Hallo Sonja,

Als ik je dus goed begrijp zoek je de gegevens van:

1. Gerrit Jan van Houten

2. Adriana Maria Mercker

ouders van Adriana Maria Elisabeth van Houten, geboren op 22-06-1818 te Amsterdam, gehuwd met Jan Lely, geboren op 3-11-1817 te Amsterdam.

overleden op 3-11-1892 te Amsterdam, zoon van Dirk Lelij en Klaaske Heslinga.

Van wie de genoemde geboortedatum in Bolsward is, blijft voor mij niet duidelijk. Mogelijk is dit dan de geboortedatum van Gerrit Jan van Hoiuten????

Gerrit Jan van Houten is mogelijk geboren op 22-06-1796 te Amsterdam, gedoopt hervormd zuiderkerk, als zoon van Jan van Houten en Aleida Johanna Jansen. Hij zou daarmee 11 jaar jonger zijn dan Adriana Maria Mercker. Dat lijkt mij niet logisch.

Er is echter ook een Gerrit Jan van Houten, gehuwd met Maria Cornelia Pull, overleden voor 03-12-1809

Uit dit huwelijk:

Marius Cornelis van Houten, geboren op 04-11-1809 te Amsterdam, gedoopt aldaar hervormd, oude kerk, op 03-12-1809

Adriana Maria Mercker is vermoedelijk gedoopt evangelisch luthers op 16-05-1785 te Amsterdam als dochter van Jan Daniel Mercker en Elsie de Graaf

Jan Daniel Merker is vermoedelijk gedoopt evangelisch luthers aan huis op 29-08-1763 te Amsterdam als zoon van Johan Merker en Adriana Meijers

Elsje de Graaf is vermoedelijk gedoopt evangelisch luthers aan huis op 15-11-1763 te Amsterdam als dochter van Laurens de Graaf en Catharina Tollenaar

• sonja

Hallo Gerrit,

Klaaske Heslinga zij is geboren in Bolsward 24 feb 1774 zij is overleden in Amsterdam. daar zoek de ouders en grootouders van.

groetjes van Sonja

• gerrit

Hallo Sonja,

Heb vandaag nog even op tresoar gezocht naar klaaske heslinga (gisteren lag tresoar plat), maar kan haar daar niet vinden.

wel nog wat aanvullingen op het amsterdams gemeentearchief:

Catharina Tollenaar, gedoopt ev.luthers, lutherse kerken, op 01-03-1739 te Amsterdam, dochter van Hans Casper Tollenaar en Maria Dorothea Pieters Beekhof/Bikhof/Visser?, doopget. Casper Hendrik Bikhof en Catharina Ollevens

Lourens de Graaf, gedoopt ev. Luthers, Lutherse kerken, op 25-09-1735 te Amsterdam, zoon van Hendrik de Graaf en Neeltje de Munnik, doopget. Jan Boom en Mettje de Graaf

Succes met je verdere onderzoek.

Gerrit