Hallo Sonja,
Als ik je dus goed begrijp zoek je de gegevens van:
1. Gerrit Jan van Houten
2. Adriana Maria Mercker
ouders van Adriana Maria Elisabeth van Houten, geboren op 22-06-1818 te Amsterdam, gehuwd met Jan Lely, geboren op 3-11-1817 te Amsterdam.
overleden op 3-11-1892 te Amsterdam, zoon van Dirk Lelij en Klaaske Heslinga.
Van wie de genoemde geboortedatum in Bolsward is, blijft voor mij niet duidelijk. Mogelijk is dit dan de geboortedatum van Gerrit Jan van Hoiuten????
Gerrit Jan van Houten is mogelijk geboren op 22-06-1796 te Amsterdam, gedoopt hervormd zuiderkerk, als zoon van Jan van Houten en Aleida Johanna Jansen. Hij zou daarmee 11 jaar jonger zijn dan Adriana Maria Mercker. Dat lijkt mij niet logisch.
Er is echter ook een Gerrit Jan van Houten, gehuwd met Maria Cornelia Pull, overleden voor 03-12-1809
Uit dit huwelijk:
Marius Cornelis van Houten, geboren op 04-11-1809 te Amsterdam, gedoopt aldaar hervormd, oude kerk, op 03-12-1809
Adriana Maria Mercker is vermoedelijk gedoopt evangelisch luthers op 16-05-1785 te Amsterdam als dochter van Jan Daniel Mercker en Elsie de Graaf
Jan Daniel Merker is vermoedelijk gedoopt evangelisch luthers aan huis op 29-08-1763 te Amsterdam als zoon van Johan Merker en Adriana Meijers
Elsje de Graaf is vermoedelijk gedoopt evangelisch luthers aan huis op 15-11-1763 te Amsterdam als dochter van Laurens de Graaf en Catharina Tollenaar