Woonplaats Maarsum ?

• marianne

In DTB gevonden voorouder (Naarden) staat dat hij uit Maarsum komt. Zou dit Maarssen zijn ? Wie weet dit ?

Groet, Marianne

• Annemarie Verburg

Zeker weten is altijd moeilijk bij verbasteringen, maar ik denk dat de kans inderdaad heel groot is dat ze Maarssen bedoelen!

• w.mooijman

Op de site van digitale bronbewerkingen Nederland en Belgie staat maarssen

er net op, dopen en trouwen 1682-1812 en ontvangsten voor begraven 1738…1760

Misschien heb je er iets aan

Groeten Wendy

• Johanna

Marianne,

Even gegoogled en daar kwam ik het plaatsje Maarsum tegen in de buurt van Dokkum. (zie onder)

“ Wij fietsten uren tegen de wind in, langs de Waddenkust en door stadjes en dorpjes als Dokkum, Maarsum en Moddergat.”

Je zult dus in Friesland moeten zoeken. Kan dat kloppen?

Succes en groet,Johanna.

• Everardus

Johanna en Marianne,

Het dorpje Maarsum ben ik nog nooit tegengekomen tijdens mijn genealogische speurtocht in Friesland. Ik heb daar diverse malen gereden met de fiets en auto.

Zeg natuurlijk niets. Verder is het vreemd, dat Maarsum niet voorkomt in mijn repertorium (DTB) dorpen en plaatsen van Friesland. En inderdaad 1 vermelding via Google. Zou de schrijver niet het dorpje Marrum bedoeld hebben in de gemeente Ferwerderadeel,dit dorpje ligt links van Dokkum en niet ver van de wadden, wellicht heeft de schrijver zich wel in de schrijfwijze vergist?

In Menaldumadeel net boven de stad Leeuwarden ligt het plaatsje Marssum.

Mij lijkt dan de hypothese Maarssen te Utrecht wat logischer.

Gr.

Everardus

• Volmer

Bedankt allen voor de tips. Had zel ook het idee dat het Maarsen moest zijn daar hij naar Naarden is vertrokken.