Van Beek / Steert

• gilia

Wie kan mij helpen met het volgende (en dan ook alleen als je kan helpen).

In de krant Het Vaderland van 23 juni 1923 heb ik de volgende huwelijksaankondiging gevonden: J.J.A. van Beek - G. Steert. Nu ben ik al een tijdje bezig met deze stamboom en ben er nog lang niet klaar mee. Maar de meeste heb ik wel in kaart kunnen brengen. Deze is dus een volslagen verrassing. Ik heb geen idee waar ik een aanknopingspunt kan vinden. Het speelt zich waarschijnlijk af in Den Haag, maar daar heb ik (voor zover ik weet) geen G. Steert. Wel een Klaas Steert waar ik verder ook nog niet veel wijzer over ben dan alleen dat hij is getrouwd met G.W.M. Niericker, beiden waren zij werkzaam in het onderwijs. Nu is Klaas overleden op 23 juni 1923 in Purmerend, het lijkt mij dus sterk dat dit zijn dochter is. Ik heb trouwens geen idee hoe zijn dochter heet.

M.v.g. Gilia Steert

• Everardus

Gilia je schrijft:

en dan ook alleen als je kan helpen

Waarom zou dit forum niet serieus zijn?

Voor de huwelijksakte zie:

http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/selectiebron.aspx

Johannes Jacobus Albertus Beek, 27 jaar huisschilder, geb. A'dam, wonende Den Haag, zoon van Hendrikus Martinus Beek en Cornelias Maria Post;

tr. Den Haag 4 juli 1923 (A 727) met

Geertje Steert, kookster, 28 jaar, geboren Kampen, dochter van Kornelis Steert, riviervisscher te Kampen en Anna van Eekeren.

Gr.

Everardus

• gilia

Everardus, bedankt voor je reactie, je hebt me enorm geholpen. Ik was inderdaad op die site geweest die je hier aangeeft, maar ben niet zo digitaal aangelegd en kwam niet veel verder. En Gerritje had ik inderdaad over (zij zou met een kunstenaar getrouwd zijn in Amsterdam, volgens de overlevering)

Waarom ik dat zinnetje erbij heb gezet; ik kijk bijna dagelijks op dit forum en vindt soms dat er reacties worden gegeven die niet echt vriendelijk of behulpzaam overkomen. Dat is ook de reden waarom ik heel lang heb getwijfeld om wat te plaatsen. Maar begrijp me goed, ik wil niet opnieuw een oeverloze discussie aanzwengelen.

Maar nu het volgende, zou je me met nog 1 willen helpen s.v.p? Of vertellen hoe ik verder kom op die site?

Met vriendelijke groeten, Gilia

• Everardus

Gilia,

Ik zal proberen je wat op weg te helpen om de akte te vinden:

Te beginnen met het aanklikken van onderstaande site:

http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/selectiebron.aspx

vervolgens verschijnt in het beeld:

2. Zoeken op datum

Als de datum bij u bekend is, kan direct naar het document worden gezocht.

Aanklikken bij opzoeken.

Een nieuw scherm volgt:

Achter datum document de datum invullen van het trouwen.

In jouw geval:

4 juli 1923

Verder:

Gemeente of instelling kiezen voor 's-Gravenhage:

Bij alle bronnen: huwelijken en echtscheidingen kiezen en vervolgens klikken op zoeken.

In beeld komt in jouw geval 3 periodes onderaan op het scherm:

Kies voor de periode 20 juni 1923 - 18 juli 1923 en met de serieletter A

Aanklikken en vervolgens krijg je allemaal vakjes met het woordje afb. (afbeelding)

Daar je niet weet welk vakje je moet aanklikken moet je een redelijke gok doen, tot je het juiste vakje gevonden hebt. De afbeeldingen flitsen in het beeld, maar daar moet je je niets van aantrekken.

In jouw geval kom je uit bij vakje 30. Dit vakje aanklikken.

Er verschijnen twee aktes en de jouwe is aktenr. 727, dus rechter blad 171.

Toets op hokje + aan de rechterzijde en als jer met je pijltje er op gaat staan, verschijnt de tekst: groter venster: vervolgens aanklikken. Met de pijlen onder en rechts kan je naar beneden, naar boven en opzij.

Verder zijn er boven in het beeld, vakjes voor uit en inzoomen.

Probeer een en ander uit. De akte kan je opslaan in je bestand bij b.v. afbeeldingen en natuurlijk kan de akte ook uitgeprint worden.

Hopelijk kan je eruit komen en print mijn bericht, dan werkt dat makkelijker voor je.

Heel veel succes.

———————–

Gr.

Everardus

• Everardus

Gilia, onderstaande tekst is van het hoofdscherm en zie ook bij: HELPTEKST BOVENAAN DE PAGINA(KLIK OP HELP)

———————————————

Virtuele Studiezaal : )

Virtuele Studiezaal

Inloggen

In de virtuele studiezaal worden veel geraadpleegde documenten opgenomen, die meestal al op studiezalen van archiefinstellingen of bibliotheken geraadpleegd kunnen worden, maar dan als microfiche of microfilm. De virtuele studiezaal laat deze documenten als digitale afbeeldingen zien en geeft dezelfde zoekmogelijkheid als op de echte studiezaal. Heeft u een afbeelding gevonden, dan kunt u helpen deze documenten te beschrijven! Bekijk de helptekst bovenaan de pagina (klik op help).

1. Zoeken via toegangen, zoals klappers of 10-jaren tafels

Via deze weg kan gezocht worden in de digitale akten en documenten. Om deze te vinden moet u een aantal stappen doorlopen. Als u een naam en een periode opgeeft, komt u via een tussenstap bij het gezochte document.

2. Zoeken op datum

Als de datum bij u bekend is, kan direct naar het document worden gezocht.

3. Zoeken in beschreven documenten

Het is ook mogelijk om direct te zoeken in al beschreven documenten. Er worden Steeds meer documenten door het publiek beschreven, zodat deze zoekactie steeds vaker resultaat heeft. En..….. u kunt daar aan meewerken! Bekijk de helptekst bovenaan de pagina (klik op help).

Heeft u hier geen resultaat, probeer het dan via ‘toegangen, zoals klappers of 10-jaren tafels’.

• Gientje

Everardus, met je antwoorden aan Gilia heb je mij ook enorm geholpen.

Dank je wel,Gr Gientje

• Everardus

Gientje,

Graag gedaan en succes verder.

Gr.

Everardus

• gilia

Everardus, Dank voor je moeite, nu ga ik het maar proberen, groeten Gilia