Wie wwt wat van de familie Hameka
Poula,
wat heeft dat nu met genealogie-onderzoek te maken; waarom bel je dan de gevonden mensen niet even op? Wil je een feestje bouwen of zo.
Het onderscheid in levende of overleden mensen heeft weinig tot niets te doen met de hobby genealogie. Als je die uitkomsten wil weten moet je de kant op van demografie en een heel uitgebreid genealogsich onderzoek achter de rug hebben.
De manier waarop jij de vraag/vragen op dit forum poneert, geeft naar mij niet zoveel respect.
Ik hoop dus dat je op een ‘gewone’ manier, gelijk aan de manier waarop andere collegae onderzoek doen, het genealogisch touwtje oppakt.
Als je een beginnetje wil maken op de manier hoe, is het volgende wellicht van toepassing:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=293&i=9307&t=9307
Van mijn kant, excuus voor de wat zwart/witte bewoordingen…..wens ik je toch veel succes toe.
Waarom heb je de vraag niet geheel anders gesteld, Poula?
a. wie weet wat van de familie?
jij geeft aan paar dagen zelfs een reactie dat je al weet iets uit 1600? Oveigens is dat schitterend, maar wat bedoel jij dan met ‘wat’ ?
b. een telefoonboek mag NIET openbaar gemaakt worden
en zeker niet op de methode zoiets als dat Nico schrijft. De telefoongids.nl doet dit op illegal wijze.
c. als ik geweten had waartoe deze discussie geleid zou hebben, had ik ook een geheel ander antwoord gegeven, dan wat ik gedaan had.
d. het had makkelijker geweest, Poula, als je, JUIST omdat je al zoveel weet weet van de familie, om VASTloopsituaties had gesproken. Nu heb je gewoon een deur ingetrapt en je ziet wat voor eactie er komt.
De forumantwoorders vragen hier heel veel om. Formulier je vraag op een goede manier zodat een ander makkelijker een conclusie getrokken zou kunnen hebben.
Ik maak dit vaak mee op de (o.a. genealogie-)cursus die ik geef, vooral in de beginfase. Men weet niet wat er allemaal voor antwoorden mogelijk zijn bij een OPEN vraag.
Toch hoop ik dat je jouw ‘vermisten’ toch nog kunt vinden.
Dranoel
“De telefoongids.nl doet dit op illegale wijze.”
Dat is niet waar, ik heb het nagevraagd. Ze zijn volkomen legaal - hebben alle rechten om te mogen publiceren gekocht (zwaar betaald).
Het is “beschermde content” (= de inhoud van de site, alles wat daar staat).
Dus een telefoonnummer mag je alleen voor eigen gebruik overnemen, en niet verder publiceren.
Ik ken ook geen illegale sites, die in hun faq de Wet (in dit geval Bescherming Persoonsgegevens) vermelden ……
Margreet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?