reunie familie Graste/Grasten

• adrie van gastel

In 1991 hebben wij een geweldige reunie gekend van de familie Graste en aanverwanten.Gezien de leeftijd van enige onder ons is het wenselijk om eind dit jaar een 2e reunie te organiseren.

Op de reunie zullen kunstwerken van Willem Graste worden geveild.Willem graste is op 89 jarige leeftijd op 14 feb 2006 gestorven in Antwerpen.Zijn kunstwerken zijn internationaal zeer gekend.Diegene die geintresseerd zijn in deze reunie of kontakt willen zoeken omtrent de stamboom Graste kunnen kontakt opnemen via email a3vangastel@hetnet.nl.Graag wil ik ook in kontakt komen met achternamen Grassen/Graspen/Grasse

Groetjes, Adrie van Gastel

• Nico

Hallo Adrie, Voor je genoemde zoeken naar achternamen Grassen/Graspen/Grasse kan je zoeken in de volgende pagina:

http://www.detelefoongids.nl/ , Bij naam vul je de naam in die je zoekt en bij plaats vul je nederland in, daarna op zoeken.

Ik hoop dat je er wat aan heb. MVGr. Nico

• poula

Ja adrie ik heb ontzettend op mijn kop gekregen om zo iets te vragen kijk maar bij Hameka

• Dranoel

Volgens mij is dit (weer) geen genealogische vraag, maar vraagt de vragensteller zich af waar alle (mogelijke) levende familieleden wonen.

Daar zijn anders sites voor, of fora.

• margreet

Genealogie is volgens de Van Dale de geslachtsrekenkunde; de leer van de ontwikkeling en verwantschap van geslachten (families).

Een genealoog is dan ook iemand die de afstamming en verwantschap van families naspoort; de stamboom uitzoekt.

Dit kan in de vorm van:

een stamreeks,

een genealogie,

een kwartierstaat

of een parenteel.

Van mijn voorvader ALLE nazaten uitdraaien = het parenteel. Zal ik ze wel eerst moeten vinden.

Elk programma kan alle vormen volgens mij, ook van mij naar alle voorouders of alleen de mannelijke lijn met het doorgeven van de achternaam.

De helft zoekt dus voorouders, de anderen de nazaten.

Beide vormen mogen, Dranoel.

margreet

• Dranoel

Dank je, Margreet; dit wist ik nog niet… ;o)

Ik zal deze theorie opnemen in mijn (genealogie-)cursus die ik al 3 jaar geef…..

• margreet

Daarom juist - als je het toch wist, waarom pas je het dan niet toe?

De opmerking is ook voor anderen die zeggen “het mag hier alleen over voorouders gaan”.

Meestal waardeer ik je hogelijks, maar dat geschimp op nageslacht-zoekers en re-unie mensen … Ik begrijp het ook niet.

Het was geen vraag van adrie - het was een mededeling. Aan allen uit het parenteel, en onbekende loten die niet wisten dat ze in de boom thuishoren. “Contact opnemen via mailadres.” Hij wil helemaal niet hier levende mensen gaan bespreken.

En als ie ze zoekt.. so what? of als ze willen re-unien, so what? Er zijn zat mensen die boekjes maken en dat iedereen willen toesturen. En op re-unien gaat het over hoe ver het voorouder-onderzoek gevorderd is. Dan wordt er altijd wel eentje ook besmet met het virus, en gaat die nog meer voorouders uitzoeken.

margreet

• margreet

Je mocht het vragen, Poula - van mij althans wel. Maar wij mogen niet met namen etc. antwoorden. Wel met manieren om ze te vinden.

Adrie wil ook niet hier met iedereen verder gaan praten, maar via de mail.

margreet

• margreet

Adrie en iedereen,

Je kunt beter je mail-adres met -at- of -apestaartje- op het internet neerzetten.

Zonder het tekentje in elk geval.

Het wemelt van de mail-harvesters (computer-programmaatjes), die alles afstruinen naar mail-adressen en je dan allerlei (zeer) ongewenst gaan toesturen.

Ze zijn gelukkig (nog) niet zo slim en zoeken enkel het tekentje, of kunnen enkel het tekentje vinden.

margreet

• poula

ik had gewoon gehoopt datfamilie Hameka op deze stie zou kijken en dan denken he er is er nog een niet voor een familie feestje