Hoi Carla en anderen,
Dat je als webmaster berichten eraf haalt die de privacy verstoren, kan ik billijken.
Ik ben het er niet mee eens, dat gezonde kritiek eveneens wordt verwijderd.
Een forum is een plaats, waar deskundigen onvoorbereid antwoorden op vragen geven. Hiermee wil ik niet zeggen, dat ik of anderen het altijd bij het rechte eind hebben, maar we proberen naar mijn oordeel een zo betrouwbaar antwoord te geven.
Verder moet de insteek van een genealogisch forum zijn, dat de vragensteller/ster positief wordt benaderd. Ik ben het zelf ook niet altijd mee eens hoe een vraag wordt gesteld, maar probeer dat op een kalme wijze uit te leggen, wat wel of niet kan.
Probeer nieuwkomers niet af te schrikken, maar denk er aan hoe je zelf bent begonnen!
Dat een webmaster van een andere website zich op een naar mijn idee vreemde manier reageert op een genealogisch forum heeft mij en anderen behoorlijk geirriteerd. Mijn devies is: Schoenmaker blijf bij je leest.
De discussie waarop Carla doelt, is nu volledig uit het verband gehaald.
Tegen Carla zeg ik, heel veel geluk met je activiteiten.
Verder bericht ik hierbij de lezers, dat ik eveneens stop op dit forum.
Met plezier heb ik advies gegeven en onderzoekingen verricht in het archief.
Helaas de laatste tijd steeds meer uren voor niets en zonder reaktie van de vragensteller. Of: De gegevens zijn mij al bekend en dat is niet leuk.
Om een vraag gelijktijdig op andere fora te zetten, vind ik niet geslaagd.
Naar mijn idee, plaats een bericht op een forum en indien na een week geen reaktie is geweest, de vraag vervolgens op een ander forum te plaatsen. Indien een antwoord is gekomen, dat ook op andere fora mede te delen, om dubbel werk te voorkomen.
Verder heb ik de afgelopen periode natuurlijk ook leuke kontakten gemaakt.
Deze forumlezers (namen ga ik niet noemen) kennen mijn emailadres en mochten ze t.z.t. iets willen weten, dan zie ik ze wel terug op mijn emailadres.
De site zal ik wel volgen.
Mensen heel veel plezier en succes met Uw hobby die genealogie wordt genoemd.
Met genealogische groeten,
Everardus Rollema