NIEMAND IS VERWIJDERD !!!!

• margreet

Hallo allemaal,

Kan iedereen even rustig blijven?

De webmaster loopt al een aantal mensen te mailen het zich aub niet persoonlijk aan te gaan trekken, dat er vanwege testen momenteel van alles fout gaat en er berichten per ongeluk worden verwijderd.

Hij kan geen 7 dingen tegelijk - en iedereen mailen en zorgen dat het weer goed komt.

Margreet

• WEBMASTER

Hallo Margreet,

Bedankt voor je steun zowel offline als online, echter ik ben weer in mijn hangmat gekropen en laat de hitte golf zijn climax bereiken.

Prettig weekend en geniet van het weer dat doe ik nu ook WEER ;-)

• margreet

Ik had even allerlei tuinwerk te doen, maar graag gedaan joh.

Ik sprak later iemand die vertelde - als mensen niet zoveel weten van computers en techniek, betrekken ze bij fouten van beheer altijd alles op zichzelf.

Ze gaan toch een verklaring zoeken voor wat er gebeurt - en als je niet weet dat en wat er allemaal fout kan gaan, kom je niet op het idee van een programma-foutje.

En dus was de discussie niet per ongeluk samen met de lijst nummers, maar wegens meningen verwijderd.

Hoe groter de groep hoe meer misverstanden natuurlijk - iedereen zijn eigen misverstand.

Ik had er zelf ook 2: ik meende dat je uit security-overwegingen niet de testen aangekondigd had, om allerlei gespuis niet op het idee te brengen misbruik van de situatie te maken. Het duurde heel lang voor ik bedacht dat dat helemaal niet kan.

En dat ik de 2e keer om juridische redenen verwijderd was. Maar door te gaan dat hier iets strafbaars had gestaan is niet zo goochem met terugwerkende kracht. Ik heb 1 mailtje te weinig gestuurd dus - Met ‘zal ik het er maar weer neerzetten of kan het wel in gewijzigde vorm’ had een boel voorkomen kunnen worden.

Je had het over duveltjes …“Murphy waarde even rond” - zeggen we hier dan. Zijn Wet of Law is erg beroemd in computerland immers:

alles wat fout kan gaan, gaat ook altijd fout

en - als er iets fout gaat, gaat ook altijd alles tegelijk fout.

Misschien moet je verder de persoonlijke aanvallen ook even heroverwegen - is denk ik niet echt op jou, maar alleen op het beeld van of bij een webmaster gericht.

En dan zijn we weer bij 1 - niet genoeg weten en dus onmogelijke eisen stellen. Dus gewoon maar blijven uitleggen hoe ingewikkeld computers soms zijn.

werkze, margreet