Schipbreukeling

• Lars Andersson

Het verhaal (in de familie) zegt dat mijn bedovergrootvader, de Zweed Lars Andersson, als enige overlevende van een schipbreuk in Nederland aan land is gekomen. Mijn onderzoek daarnaar heeft geleerd dat hij wrs. op kerstavond 1866 uit de haven van Karlskrona is vertrokken, op weg naar Amsterdam. Zijn spoor vinden wij daarna terug in Den Helder waar hij in 1870 trouwt met Geertui Selderbeek.

Ik heb geprobeerd na te gaan of het verhaal klopt en wat er met hem gebeurd kan zijn, maar in de archieven van de Reddingmaatschappij, de Wrakkenstichting enz. loop ik vast. Terwijl de bewering is dat het verhaal ook in een boek zou zijn gepubliceerd.

Wie kan mij helpen om het ontbrekende stuk in het levensverhaal van Lars Andersson te vinden?

Bij voorbaat bedankt!

Lars Andersson

• Ab

Lars,

Misschien een hint is de volgende site: Genealogie NIEUWENKAMP.

Succes,

Ab

• Lars Andersson

Dank!

Lars

Ab schreef:

>

> Lars,

>

> Misschien een hint is de volgende site: Genealogie

> NIEUWENKAMP.

>

> Succes,

>

> Ab

• Lars Andersson

Beste Ab,

Dank voor je tip. Wil me svp helpen waar de site te vinden die je bedoelt, bij genealogie namen vind ik onder de N geen Nieuwenkamp. Vandaar.

Hoor graag van je.

LARS ANDERSSON

• Ab

Hallo Lars,

Bedankt voor de reactie. De site van Genealogie NIEUWENKAMP kun je oproepen via google. Er staat niet veel informatie voor je in, maar mogelijk kun je in contact komen met de persoon, verantwoordelijk voor deze site.

Succes,

Ab

• Jan Barend Rogier

Hallo lars, dan zijn wij familie want deze Lars is ook mijn voorvader.

Je hebt nu mijn mail adres ik hoor van je tot horens.

Jan

• Lars Andersson

Jan Barend Rogier Schreef:

——————————————————-

> Hallo lars, dan zijn wij familie want deze Lars is

> ook mijn voorvader.

> Je hebt nu mijn mail adres ik hoor van je tot

> horens.

> Jan

Hallo Jan,

Zie je berichtje nu pas. Verrassend! Weet jij iets af van

het schipbreukverhaal van voorvader Lars? Hoor graag.