Gijsbertus Wammes en Geertje Ypma

• Maikel Galama

Hoi allemaal,

misschien is er onder de lezers iemand die mij kan helpen aan enkele ontbrekende gegevens betreffende Gijsbertus Wammes en zijn echtgenotes. Mocht je het wat te warm vinden om nu te antwoorden dan mag het morgen ook wel, of overmorgen. Geen enkel probleem !

Het onderstaande heb ik:

Gijsbertus Wammes, geb. 27-07-1856 te Culemborg, zv Gijsbertus Wammes (arbeider en bouwman) en Maria van Panwijk,

tr. 1 op 11-01-1892 te Nederhorst den Berg met Grietje Dubelaar, geb. ± 1868 te Nederhorst den Berg, dv Jan Dubelaar en Elisabeth de Roue, en

tr. 2 op 27-04-1898 met Geertje Ypma, geb. 17-06-1864 te Workum, dv Johannes Cornelis Ypma (boerenarbeider en werkman) en Antje Johannes Hettinga.

Mijn belangrijkste vraag is: wie weet de overlijdensdata en/of overlijdensplaatsen van Gijsbertus, Grietje en Geertje. Ook andere aanvullingen zijn welkom, zoals de geboortedatum van Grietje Dubelaar of de plaats waar deze personen zijn begraven.

Bij voorbaat mijn dank,

Maikel Galama.

• bert

gevonden op geneanet een hele familieboom van Dubelaar

Grietje Dubelaar

(Geertruida Dubelaar)

Geboren op 14 oktober 1867 - Nederhorst den Berg, Wijdemeren, Noord-Holland, Nederland

Gestorven

Ouders

Jan Dubelaar 1830-1927

Elisabeth de Rue 1833-1915

Huwelijken en kinderen

Gehuwd op 11 januari 1892, Nederhorst den Berg, Wijdemeren, Noord-Holland, Nederland, met Gijsbertus Wammes ca 1857 ,

Ouders Gijs Wammes 1822-1909 & Maria van Panwijk 1823-1874 , hieruit

Maria Elisabeth ca 1894

misschien eens even kijken op geneanet

bert

• Maikel Galama

Hoi Bert,

dank je wel voor de snelle reaktie, ben er erg blij mee. De gegevens komen nu, naast die van genlias, van drie kanten: de geboortedatum van Gijsbertus komt van een site van de familie Wammes, die van Grietje Dubelaar van de Dubelaar site die jij aandroeg, en die van Geertje Ypma van Tresoar. Niemand heeft de gegevens nog kompleet, ik heb echter de stille hoop dat dat binnenkort gaat veranderen.

Groetjes, Maikel.

• Maikel Galama

Hoi allemaal,

het is niet gebruikelijk dat een vragensteller een gedeelte van zijn eigen vraag gaat oplossen, toch gaat het nu gebeuren !

Ik heb een bidprentje in mijn eigen bestand van………. Geertruida Ypma, geboren te Workum 17-06-1864 en overleden 15-08-1919 te Amsterdam, echtgenote van Gijsbertus Wammes. Geertruida is op het R.K. Kerkhof Buitenveldert begraven.

Goh, wat een verrassing, nu Gijsbertus Wammes en Grietje Dubelaar nog. Ik ga zelf ook nog even verder zoeken, je weet gezien het voorgaande, maar nooit.

Groetjes, Maikel.

• Henk Knoop

Hallo Maikel.

Gijsbertus (Gijs) Wames, overleden 8 Nov. 1931 in het St. Willibrordus Gesticht te Heilo. Begraven 12.Nov. 1931 op het RK kerkhof te Heilo.

Geertruida Dubbelaar, overleden 29 Sept. 1893 te Nederhorst den Berg. (overleden in het kraambed)

Is geboren 12 Oct. 1867 te Nederhorst den Berg.

Geertje Ypma is Geboren 17 Juni 1864 te Workum

Overl. voor 28.Dec. 1929

Groet Henk.

• Maikel Galama

Hoi Henk,

wat fijn dat je reageert, al is het ruim 3 jaar nadat ik mijn vraag stelde.

Bedankt hiervoor.

Ik had het verhaal nog steeds niet compleet en ik ben extra blij omdat het nog meegenomen kan worden in het Hettinga boek dat volgend jaar verschijnt, zie:

http://www.hettingastichting.nl/021boek.html

Zijn ze familie van jou ?

Groetjes, Maikel

• Henk Knoop

Hallo Maikel.

Ze zijn geen directe familie van mij.

Maar mijn vrouw heet Wammes. Ik heb de Stamboom Wammes uitgezocht en daar in kom iedereen die Wammes heet voor.

Veel succes met je werk.

Groetjes Henk.

• Maikel Galama

Hoi Henk,

bedankt dat je nog even reageerde, de relatie is mij nu duidelijk.

Groetjes, Maikel