Aaltje Middag

• Nico

Wie kan mij s.v.p. helpen aan gegevens (geb. datum en plaats) van Aaltje Middag en wie waren haar ouders?. Zij is getrouwd met Wilhelmus van der Burg op woensdag 17 oktober 1894 in Amsterdam.

Gaat er iemand naar het archief in A`dam?? en zou die iemand daar dan even voor mij kunnen kijken in de trouwakte. Alvast dank.

m.v.g. Nico

• Philip Verhagen

Ik ben van plan om morgen even langs te gaan in Amsterdam, ik zal je vraag meenemen.

Philip Verhagen

Nico schreef:

>

> Wie kan mij s.v.p. helpen aan gegevens (geb. datum en plaats)

> van Aaltje Middag en wie waren haar ouders?. Zij is getrouwd

> met Wilhelmus van der Burg op woensdag 17 oktober 1894 in

> Amsterdam.

> Gaat er iemand naar het archief in A`dam?? en zou die iemand

> daar dan even voor mij kunnen kijken in de trouwakte. Alvast

> dank.

>

> m.v.g. Nico

• Nico

Philip, Vol verwachting klopt mijn hart. Gr. Nico

• Philip Verhagen

Nico, hierbij de gevraagde informatie. Succes met de zoektocht verder,

Philip Verhagen

————————————————————————–

Huwelijksakte Amsterdam

nr. 2551 (dl. 27 fol. 21), 17-10-1894

Wilhelmus van der Burg, smid, geb. te Tiel, wonend alhier, 50 jaar

natuurlijke zn. van Wilhelmina van der Burg, ovl.

Aaltje Middag, zonder beroep, geb. te Stad Hardenberg, wonend alhier, 35 jaar

dr. van Hendrik Middag, arbeider, wonend te Stad Hardenberg

en Hendrika Braakman overleden

echtelieden erkennen kind genaamd Hendrikus Middag, geb. 12-3-1885 te Gramsbergen

• Nico

Hallo Philip, Laat thuis gekomen en eerst even kijken of er nieuws was van Aaltje Middag, en ja hoor. Met de gegevens uit het Amsterdam archief ben ik erg blij. Nu weet ik dat er verbinding is met de Middagen uit Overijssel en kan ik Aaltje een plaatsje geven in deze boom. Philip, heel veel dank voor je bericht en de oplossing van mijn probleem. Het erkende kind “Hendrikus” is in Dinteloord en later voor de 2e keer in Zevenbergen getrouwd. Groetjes en tot wederdienst, Nico

http://www.planet.nl/~midda012

p.s.

In mijn stamboom komt voor ene Anna Verhagen is geboren omstreeks 1815 in Overschie. Anna trouwde, ongeveer 52 jaar oud, op woensdag 22 mei 1867 in Rotterdam met Christian Tornaar, ongeveer 56 jaar oud. Christian is geboren omstreeks 1811 in Magdeburg,SA,DEU, zoon van Barend Tornaar en Seeytje Bokenregger.

• Philip Verhagen

Die Anna Verhagen is inderdaad familie, maar ik zie dat je geen aanvullende gegevens hebt op mijn eigen info. Mocht je daar nog eens tegen aanlopen, dan houd ik mij aanbevolen,

Philip Verhagen

• louis stroomer

Goedemiddag,

Waar internet al niet goed voor is! In een bericht van u kwam ik de naam Barend Tornaar tegen die rond 1800 geleefd moet hebben. Ik was namelijk aan het zoeken naar “Barend Tornaar Dirksz, Makelaar op de Cingel naast de Doelen No 31 te Amsterdam”. Heb een brief van hemzelf, gericht aan zijn echtgenote, verstuurd op 30 september 1799 waarin hij vanuit Raarep (Ransdorp) schrijft hoe hij daar is aangekomen en nu op wacht staat. Denkt u dat we het over dezelfde hebben?

Mvrgr,

Louis

• Nico

Hallo Louis,

Ik weet helemaal niets van Barend Tornaar die in mijn stamboom voorkomt. Bij mij heet zijn vrouw Seeytje Bokenregger en/of Seijtje Boken kroger. Als deze naam in de brief voorkomt dan is het de zelfde anders weet ik het ook niet.

Hij heeft in 1800 geleeft. Zij hebben een zoon Christian die is geboren in Magdeburg, SA, Deu op 11 mei 1811. Deze Christian is 4 keer gehuwd geweest en komt zodoende voor in mijn stamboom.

Groeten Nico