Hallo,
Wie kan me een goede site aanraden waar duidelijke familiegeschiedenis op te vinden is?
Thnx,
Grtz,
Hans
Hans,
Wat de beste is is zuiver persoonlijk - er zijn verschillende manieren om een boom te ‘tekenen’.
Veel mensen zetten hun stamboom gratis op allerlei grote verzamel-sites zoals:
http://www.geneanet.org
http://www.gencircles.com
Die vind je alleen daar, en komen niet uit google.
Maar er zijn er ook die zelf internet- ruimte huren in nederland of elders. Die kun je wel google-n. (naam stamboom / naam genealogie/ naam geboren overleden - met dat soort zoekwoorden)
Weet je wel zeker dat iemand van je familie EN de boel uitgezocht heeft EN op internet staat? Want dat is ook niet altijd zo en dan vind je nergens wat.
En soms kom je familienaam wel 4 keer tegen, bij verschillende andere families - omdat je daar weer aangetrouwd of aanverwant van bent.
Verder is er een overvloed aan achtergrondjes, schrijftekens, wel of niet verhalen eromheen, verschillende manieren om door een boom te springen en te zoeken - wat maakt dat ‘de beste’ niet bestaat.
margreet
Dranoel, volgens mij zocht hij een op internet gepubliceerde stamboom, met daarin de oudst bekende voorvader/-moeder waar zijn familiegeschiedenis mee aanvangt.
Ik geef dus antwoord dat hij kan google-n of naar geneanet kan gaan, die niet uit google komt.
Hij kan trouwens ook nog naar de mormonen, daar staan soms bomen in de ancestry- en pedigree-bestanden.
Hij vroeg daarnaast om ‘de beste’ site - en die bestaat niet. Het gedoe met uitwerking per tak of per generatie weet-je-wel, en ieders voorkeur daarin. Naast tig andere mogelijke voorkeuren.
margreet
Dranoel, ik begrijp niet echt waar je heen wilt.
Je kunt allicht het antwoord geven dat ik volgens jou gegeven had moeten hebben, misschien dat dat het duidelijker maakt.
Ik blijf ook je citaat lezen als:
" zodat ik wat meer informatie erover (=over die eigen familie, en dan =waar komen ze vandaan, =waarom de naam, =hoe heetten de anderen, = welke beroepen hadden ze etc.) kan opzoeken.
En dat opzoeken dan op die site(s).
Hij hoopt dan op sites met meer dan alleen maar namen en kale geboorte- en ovl-data, lijkt me.
Het enige wat ik kan bedenken is dat jij het leest als: “ ik zoek een inleiding stamboom-onderzoek - zodat ik mijn eigen familie uit kan zoeken of mijn voorouders op kan zoeken”.
Dus Hans, wat is het?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?