Site voor familie-ontstaan

• margreet

Da's niet leuk Hans, op deze manier. Nu blijven er 3 mensen in onzekerheid achter, en een heleboel lezers. Dranoel maakte er nog nachtwerk van ook.

Zonder een beetje opheldering maak ik of maken we eventueel de volgende keer dezelfde fout.

Of iedereen met onduidelijke vragen wordt voortaan gelijk genegeerd, niet eens meer gevraagd wat ze bedoelen. Denk je daar ook even om?

het meisje

• Dranoel

Hallo Margreet,

dank voor je antwoord; maar je ziet het….. De vragensteller laat ons in de steek, en met het idee dat wij verkeerde interpretaties hadden, en jawel; hij heeft inmiddels zelf wart gevonden, en ons laat ie stikken met het antwoord.

En zo gaat het nu vaak op dit forum. Door de onbenullige en kromme vragenstellerij zitten diegenen die voor hem/haar zoeken tot Sint-Juttemis, zitten met de gepakken peren.

Wat een respect tegenwoordig!!

Ik heb die zogenaamde Hans voor altijd in mijn (PC-)geheugen gegrift, de volgende zoekt ie zelf maar WEER.

• Hans

Ok guys and girls,

Sorry. Dit was ook niet mijn bedoeling.

Mijn achternaam is bepaald geen Jansen, Van Dijk of Pietersen en ik dacht dat jullie wel meer informatie voor mij zouden kunnen hebben.

Ik wilde gewoon wat meer informatie over het ontstaan van mijn achternaam en ik dacht dat er wel een site zou bestaan met die informatie. Dat je je achternaam intikt en dat er dan voila alle info uit zou rollen.

Nogmaals mijn excuses!

Hans

• margreet

Dag Hans,

Aardig dat je nog even terugkwam. En toen had je deze gevonden?

http://www.meertens.knaw.nl/variatielinguistiek/naamkunde.html

http://www.meertens.knaw.nl/nfd/

Allerlei info over het ontstaan en de betekenis van achternamen,

en de onderste .. wel, typ maar in.

margreet

• margreet

Dranoel,

Hans kreeg van mij toch nog maar een kans. En je ziet het - het werkte.

Er stond natuurlijk ook niet echt ‘haha, allemaal mis, dahaag’, maar het was wellicht ook weer een beetje ongelukkig geformuleerd.

Daarnaast hadden we nog niet echt tot sintjuttemis gezocht, onze eigen dag-nacht conversatie was ook geen toonbeeld wat overliep van duidelijkheid, en nieuwelingen hebben soms wat meer dan 5 minuten geduld nodig. En hoeven ook niet de ergernissen en gram van 50 voorgangers over zich heen, al is het soms erg, erg moeilijk mij in te houden.

Bovendien had hij van tevoren bedankt en achteraf voor de discussie - dus geheel helemaal zonder reactie was het ook niet.

Margreet

• Hans

Die site had ik inmiddels al gevonden en daar staat nuttige informatie op.

Allen bedankt voor het meedenken en nogmaals mijn excuses voor mijn lompe uitvlucht!

Grtz,

Hans (met dus die aparte en lange achternaam)