gezinskaart afk. w.o.w.

• liesbeth

Via het HOC heb ik een antwoord gekregen. Op een gezinskaart staat vermeld:

Theunis Willem Engelberts….. in het vakje betrekking tot hoofd van het gezin staat W.O.W., ik kan niet verzinnen wat daarmee wordt bedoeld.

Weet iemand dit? groeten Liesbeth

• Han Lijster

Liesbeth,

Volgens mij staat er bij het CBG een lijst met op de persoonskaarten voorkomende afkortingen.

Succes,

Han Lijster

• Johanna

Liesbeth ,

Kan het V.O.W. zijn?

Vertrokken Onbekend Waarheen. Heb je enige aanwijzingen hiervoor??

Groet,Johanna.

• liesbeth

hallo Johanna, nee daar heb ik niet direct aanwijzingen voor. Als het hoofd van het gezin vertrekt krijgt genoemde persoon een eigen kaart. Dus het lijkt me niet dat hij vertrokken is. Het hoofd van het gezin vertrok naar Amsterdam, dus een bekende bestemming.

Dank voor het meedenken.groeten Liesbeth

• Marian

W kan weduwnaar zijn en O ongehuwd. Op de site van het gemeentearchief Amsterdam staat uitleg over de afkortingen op de gezinskaarten. Ook kun je daar gezinskaarten bestellen als je voorouder in Amsterdam gewoond heeft.

• liesbeth

Hallo marian, ik had die site gevonden en die lijst ook, maar daar staat w.o.w. niet bij.

Ik hou het erop dat het een kostganger was, hij was 10 jaar jonger dan de weduwe die hoofd van het gezin was en zij vertrok een half jaar later naar Amsterdam, daar heb ik de gezinskaarten van en de “w.o.w.”man komt daarop niet meer voor.

Bedankt voor het meedenken, groetjes liesbeth