Zwartjes uit Angerlo en Schaep uit Emmerich

• Jan

Ik zit een beetje vast in mijn onderzoek en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben op zoek naar twee gezinnen

1) Jan Hendrijks Zwartjes getrouwt omstreeks 1670 met Catharina (van) Amersfoort (van der Ruijgeduits). Zij hebben op 23 januari 1675 hun kind Evatjen laten dopen in ANGERLO. Ik kan dit echtpaar echter nergens in de buurt van Angerlo terugvinden. Vanwege de achternamen verwacht ik dat zij niet uit de Liemers/achterhoek

2) Hendrik Schaep trouwt in mei 1705 te Wijnbergen en Emmerich met Aaltje (ten) Eikelaar. Ik kom echter niet verder met deze Gerrit Schaep. Ik denk dat hij afstamt van de Schaaps in Emmerich maar in Doesburg is ook een (burgemeesters)geslacht Schaap.

Als iemand meer weer dan hoor ik het graag.

Groet,

Jan

• A.H.M. Thuijs

Gerardus Schaep, logementhouder op de Hoop voor Doetinchem hertrouwt 29-7-1725 te Zeddam ket Janna Kerkkamp. Waarschijnlijk is er een magenscheid in het Rechterlijk Archief van het Landdrostambt Bergh (RALB). In Zeddam is het eerste kind gedoopt uit het huwelijk met A. Eikelder. Daar is Bernardus Sc(h)aap doopgetuige. Qua vernoemingen kan hij de grootvader van dopeling zijn.

Schaap komt 4-7-1713 voor in RALB ivm proces.

• Jan

Bedankt voor uw berichtje, dat Gerardus Logementhouder was wist ik nog niet.

Het zou heel goed kunnen dat Bernardus Schaap de vader is van Gerardus, mede omdat er op 2 juli 1712 ook een Bernardus schaap wordt geboren.

Alleen: op de echtparensite van deze site: http://stamboom.reumer.dyndns.org/cgi-bin/csv.cgi, kom ik geen Bernardus tegen die rond 1670 is getrouwd. Wél een Bernardus Schaap die in 1696 trouwt met Clara Slooten. Dit zou een broer kunnen zijn.

Groet,

Jan