gezinskaart

• t. v/d Waal

hallo,

bij het CBG heb ik een persoonskaart aangevraagd,

tot mijn verbazing stonden er geen kinderen op, terwijl ik zeker weet dat de persoon kinderen heeft gehad(het gaat om een man, aangezien ik weet dat alleen bij het gezinshoofd de kinderen staan vermeld)

nu heb ik iets opgevangen van een gezinskaart.

wie kan mij daar meer over vertellen, en hoe ik zoiets moet aanvragen voor Rotterdam rond eind 1800.

mvg

• Mar

Dit is mij onlangs ook overkomen. 4 kinderen uit één gezin. Op de PK's van een ieder staat geen enkel kind vermeld. Ben heel benieuwd hoe dit te verklaren is.

• Johanna

Misschien!? vergeten bij het maken van de copie.

Gewoon even bellen met het CBG in Den Haag afd.PK's en …..vragen!

Wedden dat je een antwoord krijgt.

Succes en groet,Johanna

• andre

ik denk eerde geld klopperij .

zodat je van beide partners een gezinskaart besteld .

• Johanna

Bah,wat een …….

Vriendelijke groet,

Johanna

• t. v/d Waal

ik denk niet dat ze het vergeten zijn, aan de achterkant is het niet blanco, zelfde lijst als wanneer er wel kinderen staan!.

• Nico

Hallo T., Gewoon even bellen met het CBG en de oplossing komt.

gr. Nico

• E.L.Smit

Wanneer, aan de voorkant van een persoonkaart, het vakje linksboven donker gekleurd is, staan op de achterkant vermeldingen betreffende de kinderen.

Deze vermeldingen staan normaal bij de vader uitzonderingen zijn er, echter weet deze niet.

Evert Smit

• t. v/d Waal

Nog even een vraag over een PK

bij nummer 27, op de achterkant dagtekening bij de kinderen staat een A dat staat voor administratief afgevoerd bij vertrek en daarachter een datum. Betekend dat ze verhuisd zijn of geemigreerd?

mvg

• Johanna

T,

A betekent inderdaad afgevoerd(van de kaart van de ouders). Maar kan gewoon afgevoerd zijn naar een ander adres binnen Nederland. Heeft dus niets te maken met emigratie of zo.

Ben trouwens heel benieuwd. Hoop dat je naar het CBG belt.

Vriendelijke groet, Johanna