zoek van buiten

• Dries Pool

Ik ben op zoek naar geboorte data enz van Johannes van Buiten, zoon vn Sander van Buiten en Lammigje Pool. Dit echtpaar trouwde in Ooststellingwerf rond 1897 en scheidde in 1917. Johannes was een neef van mijn vader, zijn vader Alle Pool, was een broer van de moeder van Johannes van Buiten, Lammigje Pool.

• Bertus

Beste Dries

Dit vond ik op www.tresoar.nl

Geboorteakte Ooststellingwerf, 1898

Aangiftedatum 9 mei 1898, akte nr. 110

Hinkjen van Buiten, geboren 7 mei 1898

Dochter van Sander van Buiten en Lammigje Pool

Huwelijksakte Ooststellingwerf, 1897

Man: Sander van Buiten

Vrouw: Lammigje Pool

Datum: 15 april 1897, akte nr. 19

NB: Huwelijk ontbonden bij vonnis van de

arrondissementsrechtbank te Winschoten d.d. 10

oktober 1917

Groeten Bertus

• Andries Foppes

Hallo Dries,

De grootmoeder van de vrouw had jaren een huis vriend,

genaamd Johannes van Buiten geb. 16 april +_ 1906

woonde in Groningen tot zijn 75 jaar en zijn laatste 20 in Drachten.

Als het de zefde is, wil ik wel proberen zijn zoon te vinden.

m. vr. gr. Andries.

• Dries Pool

Hai Andries,

Dit zou de juiste kunnen zijn. Zijn moeder is geboren in Ooststelingwerf en deze was getrouwd met Sander van Buiten. Een broer en een zus van hem kan ik daar nog terug vinden maar hem niet. Ik weet dat het huwelijk tussen zijn ouders is ontbonden door de rechtbank in Winschoten. Vroeger kwam hij op bezoek bij mijn ouders en bij een broer van mijn vader en ook bij diens begrafenis was hij aanwezig. Hij woonde toen in Groningen.

m.vr.gr. Dries

• Dries Pool

Hai Bertus,

Ja. dat wist ik en verder vond ik ook nog een broer van hem maar daarna zijn ze waarschijnlijk vertrokken naar Groningen stad of provincie. Vandaar ook dat het huwelijk van zijn ouders werd ontbonden voor de rechtbank Winschoten. Toch bedankt voor het meedenken.

mvr gr. Dries

• Pieter Langius

Berste Dries,

Mijn oma is Saartje van Buiten en is de 2e dochter uit het huwelijk van Sander van Buiten en Lammigje Pool, geboren in 1900. Hinkjen was de oudste dochter en Johannes was de enige zoon. Hij kwam geregeld bij ons thuis en ik kan je de nodige gegevens wel leveren. De reden van de ontbinding van het huwelijk is ok bij mij bekend en is jaren doodgezwegen binnen de familie.

Ik wacht je bericht wel af en dan hoor ik wel welke gegevens je nodig hebt.