Johannes v./d Waal

• t. v/d Waal

Beste mede-onderzoekers,

Johannes v/d Waal zoon van Adrianus v/d Waal en Wilhelmina Christina Hintertür is in Rotterdam geboren en overleden in Amerika.

Blijkbaar is hij naar Amerika verhuisd, hij was steenkolentremmer. Ik wil weten wanneer hij naar Amerika is gegaan en meer info over zijn bestaan daar. omdat ik praat rond de periode van 1900 leeft hij niet meer.

Kan iemand mij misschien een tip geven hoe ik het best dit kan aanpakken?"

mvg, bvd,

Tiemen

• E.L.Smit

In 1910 komt in New York, Ellis Island ene Johannes van der Waal aan.

Leeftijd 25 jaar residence Rotterdam, zie site www.ellisisland.org.

Succes Evert Smit

• t. v/d Waal

Er staat dat hij single was,

het kan niet die Johannes zijn geweest helaas, hij is in Rotterdam getrouwd in 1907. Ik had een PK aangevraagd en er stond op dat hij in paleston(?) was overleden, maar dat weet ik niet zeker.

• E.L.Smit

Als je een Persoons Kaart van hem hebt, betekent dus dat je meer gegevens bezit.

Hoe kan dit, en welke gegevens heb je nog meer

Evert Smit.

• t. v/d Waal

Beste Evert,

Helaas heb ik geen PK, ik had hem wel aangevraagd maar het CBG vertelde me dat ze geen PK hadden van hem omdat hij in amerika is gestorven.

mvg,

• Johanna

Tiemen,

Ik zou zeggen: Kom voor de dag met alle gegevens die je over Johannes en zijn gezin hebt. Dus ook alle data. Kinderen met namen?

Wie weet komt er dan meer uit.

Groet,Johanna

• t. v/d Waal

Oke hier is alle info dat ik over hem heb:

Johannes van der Waal geboren 1 mei 1884 Rotterdam, Zoon van Adrianus van der Waal en Wilhelmina Christina Hintertür.

steenkolentre-mmer, wonende in de Singelstraat 8.

getrouwd op 8-mei-1907 te Rotterdam met

Christina Wijnanda van Zandvoord geboren 17 december 1888 Amsterdam, dochter van Jacobus Adrianus van Zandvoord en Johanna Elizabeth Caris.

En dat is alles wat ik op papier heb staan, Mijn oma kende hem niet aangezien het een oom van mijn opa is. Ze heeft alleen gehoord dat hij in amerika was overleden.

mvg,

• Johanna

Tiemen,

Vandaag kom ik er niet meer toe , maar morgen ga ik mijn best voor je doen.

Er schijnt een Lake Paleston te zijn, maar in welke State. Misschien kun jij die alvast proberen te vinden via Google. Hoor dat dan graag van je.

Groet,Johanna.

• t. v/d Waal

Beste Johanna

ik denk dat Paleston een nederlandse benaming is voor Palestine,

Palestine ligt misschien een paar honder kilometer boven Houston in Texas een een meer dat Lake Palestine heet!,

ik had een klein vermoeden dat het wel in de richting van Texas had moeten liggen, aangezien de broer van Johannes, mijn overgrootvader Wilhelmus Frederikus ook op de vaart heeft gezeten en meerdere malen naar Baton Rouge (new Orleans) is geweest, en de mississippi!

ik hoop dat u wat kan vinden, dan zal ik zeer gelukkig zijn, als er enige kosten aan zijn verbonden zal ik dat met plezier willen verrekenen!

bij voorbaat dank,

Tiemen.

• E.L.Smit

Wilhelmus Fredericus staat vermeld op Ellis Island komt ca 1923 met het SS New York te New York aan als bemanningslid.

Voor Johannes moet je eerst bij de bron, tw bevolkingsregister Rotterdam, gaan zoeken.

Evert Smit