familie van Andel te Dordrecht

• Matthijs Peterse

Ik ben op zoek naar de ouders van Gerrit van Andel (geboren te Veen of Andel in Noord Brabant, mischien rond 1760), en zijn zusters Govertje/Goverdina en Yda/Ida van Andel. Alle drie zijn voor 1789 naar Dordrecht verhuisd.

Gerrit van Andel trouwd op 26 jul 1791 te Dordrecht met Adiana Zeeman (* 14 feb 1772 Dordrecht; v. Leendert Zeeman, m. Johanna Roeland). Goverdina van Andel otr. 22 oct 1789 te Dordrecht met Hendrik Los (geb. Zwijndrecht), zoon van Jan Los. Mogelijk huwelijk van Yda onbekend.

Als iemand mij kan helpen hoor ik graag van U.

Matthijs.

• gerrit

Hallo Matthijs

Bij familysearch zijn uit het huwelijk gerrit van andel x adriana zeeman twee kinderen bekend: christina *ca. 1792 Dordrecht en Leendert *12-11-1793 Dordrecht.

Dit doet vermoeden dat Gerrit van Andel een zoon is van Leendert van Andel.

Leendert van Andel is vermoedelijk geboren op 02-11-1738 te Andel als zoon van Gerrit van Andel en Aagtje Teunisdr de Keizer

Gerrit van Andel, gedoopt op 17-02-1809 te Andel, zoon van Govert van Andel en Hendrikje van Helden, gehuwd op 21-01-1731 te Andel met Aagtje de Keizer, geboren ca. 1707 te Almkerk, dochter van Teunis de Keizer

Govert Jansz van Andel, geboren ca. 1679 te Andel, gehuwd op 01-12-1696 te Andel met Hendrikje van Helden, geboren ca. 1681 te Andel

Succes met je verdere onderzoek

Gerrit

• Matthijs Peterse

Dag Gerrit,

Zeer bedankt voor de info. De vader van de vrouw van Gerrit heet Leendert Zeeman, dus ik denk dat die naam daar vandaan komt. Gerrit & Adriana hadden een tweede zoon, Govert (30 sep 1796), en de eerste Gerrit had ook die zuster Goverdina. Dus ik denk dat hun vader Govert heet.

Er is een Govert van Andel geh. met Heeske Plat te Andel in 1746. Die heeft een zoon Gerrit (*1760) en een dochter Goverdina (*1756). Ik denk dat dit het stel is die ik zoek, alhoewel ik geen bewijs heb. (De tweede zus van Gerrit, Ida, wordt niet vermeld als kind van die Govert en Heeske, en ik kan haar uberhaupt niet vinden.)

Komt iemand deze namen bekend voor?

gerrit schreef:

>

> Hallo Matthijs

>

> Bij familysearch zijn uit het huwelijk gerrit van andel x

> adriana zeeman twee kinderen bekend: christina *ca. 1792

> Dordrecht en Leendert *12-11-1793 Dordrecht.

>

> Dit doet vermoeden dat Gerrit van Andel een zoon is van

> Leendert van Andel.

>

> Leendert van Andel is vermoedelijk geboren op 02-11-1738 te

> Andel als zoon van Gerrit van Andel en Aagtje Teunisdr de

> Keizer

>

> Gerrit van Andel, gedoopt op 17-02-1809 te Andel, zoon van

> Govert van Andel en Hendrikje van Helden, gehuwd op

> 21-01-1731 te Andel met Aagtje de Keizer, geboren ca. 1707 te

> Almkerk, dochter van Teunis de Keizer

>

> Govert Jansz van Andel, geboren ca. 1679 te Andel, gehuwd op

> 01-12-1696 te Andel met Hendrikje van Helden, geboren ca.

> 1681 te Andel

>

> Succes met je verdere onderzoek

> Gerrit