fam scheffer rotterdam

• jolanda

hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende . Ik zoek nog wat gegevens over de kinderen uit het eerste huwelijk van mijn opa, Hermanus Jacobus Scheffer (geb:08-05-1883 te Rotterdam) en Bernardina Louisa Elisabeth van Geerensteijn (geb: 06-04-1892 te Rotterdam) getrouwd op 15-07-1908 te Rotterdam en gescheiden op 24-06-1920 te Rotterdam

de kinderen zijn :

Margaretha Louisa Johanna Scheffer geb:04-12-1908 te Rotterdam ,getr 08-02-1928 te Rotterdam met Simon Jacobus Jonker geb:07-01-1907 te Alkmaar.Tenminste 1 kind : Bernardina Louisa Elisabeth Jonker geb:30-12-1928 te Rotterdam

Ik wil graag weten of er nog meer kinderen uit dit huwelijk zijn en of margaretha en Simon nog leven of als ze zijn overleden waar en wanneer

Marinus Franciscus Lodewikus Scheffer geb;25-12-1910 te Rotterdam. Hij heeft ook in Den Haag gewoond in de v.d. Berghstraat 2 en hij was schoenmaker.

Van Marinus wil ik graag weten of hij ooit getrouwd is geweest en kinderen heeft gekregen en ook of hij nog leefd en als hij is overleden waar en wanneer.

Bernardina Louisa Elisabeth Scheffer geb: 16-12-1911 te Rotterdam (beroep : werkster).Zij heeft op 19 jarige leeftijd een dochter gekregen te weten Bernardina Louisa Elisabeth Scheffer geb:12-06-1931 te Rotterdam.Ze trouwde op 30-07-1982 te Vlaardingen met Barend Oosterveen geb :09-09-1905 te Den Haag (overleden 22-01-1996 te Vlaardingen) ze was toen 70 jaar oud.Van Bernardina wil ik graag weten of ze nog eerder getrouwd is geweest en met wie , of ze nog meer kinderen had en of ze nog leefd en als ze is overleden waar en wanneer.

Er is nooit enig contact geweest tussen de kinderen uit het eerste huwelijk en uit het tweede huwelijk van mijn opa dus mijn vader en ooms en tantes kunnen deze vragen ook niet beantwoorden dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.Ik weet dat er regels zijn ten aanzien van de tijd (100 jaar voor geboorte , 75 jaar voor trouwen , en 50 jaar voor overlijden) maar toch je weet maar nooit, ik kan het altijd proberen.

groeten Jolanda

• T. Thuijs

Kent u mevrouw Van Dijk-Scheffer uit Rotterdam die aan genealogie doet/heeft gedaan? Antwoord alleen maar met ja of nee. Dan zoek ik het adres op van ongeveer 15 jaar geleden.

• jolanda

nee

• T. Thuijs

Zij staat nog in de ledenlijst van de Nederlandse Geneologische Vereniging (NGV) van 1995. Zij heet overigens SchefferS. Ik zal het adres toemailen.

Op http://www.contactdienst van de NGV staan meerdere personen die onderzoek hebben gedaan naar familie Scheffer in Rotterdam tot 1990 en 1994.

• T. Thuijs

NL vergeten; dus http://www.contactdienst.nl

• jolanda

hallo Tonny

Heel erg bedankt voor je reactie ik ga zeker contact op nemen met deze mevrouw en ik hoop dat zij mij verder kan helpen . Zoniet dan heb ik denk ik gewoon pech gehad. Nogmaals hartelijk dank.

m.vr.gr

Jolanda Scheffer