PK

• T. v/d Waal

beste mede-onderzoekers,

Cornelis v/d Waal geboren te Katendrecht op 11-10-1868, hij trouwde op 27-6-1894 te R'dam met Jansje Evers geboren te Delfshaven op 11-12-1870.

Via de site van het GAR ben ik er achter gekomen dat zij 4 kinderen hadden:

Pietertje Willemina 1895

Gijsbertus 15/augustus/1898

Arie 26/maart/1901

Janske Johanna 16/oktober/1903

Het rare is dat ik van Pietertje Willemina geen geboorte acte kan vinden (op het internet), terwijl van de andere drie wel geboorteactens online zijn! het kan zijn dat ze uit een gemeente komt dan zat ik te denken aan Katendrecht of Charlois, omdat daar mijn tak oorspronkelijk vandaan komt.

Nu heb ik een PK aangevraagd voor deze Cornelis, ik nam een gok aangezien de geboortedatum van hem, nu staan er 2 kinderen op de achterkant en geen van beide komen voor in het lijstje van hierboven!. terwijl de oudste op de PK in 1909 is geboren.

heeft iemand misschien hier een verklaring voor?

bvd,

Tiemen.

• paul geleedst

hallo tiemen,

ik heb zelf veel onderzoek gedaan in charlois. Ik weet dat deze gemeente op

1 maart 1895 is geannexeerd door de gemeente Rotterdam. dus is het mogelijk dat het oudste kind in Charlois is ingeschreven en de rest in R'dam. Het lijkt me het eenvoudigst om de gezinskaarten of bevolkingsregisters van Rotterdam in te zien.

Wat betreft de Persoonskaart, daar zijn ze mee begonnen in 1938. De gegevens van de kinderen zijn vaak niet compleet als het kinderen betreft die al lang niet meer thuis woonden of overleden zijn voor 1938.

mvg

paul geleedst

• T. v/d Waal

beste Paul,

ik doe nu mijn onderzoek in het Nationaal Archief, maar ik denk dat ik ook veel wijzer word als ik eens naar het GAR ga. maar helaas heb ik daar weinig tijd voor.

even een andere vraag weet u of de DTB van charlois ook in het GAR zijn?

mvg,

Tiemen.

• paul geleedst

hallo Tiemen

de DTB van Charlois is ook het GA-Rotterdam te vinden. Een aantal jaren geleden was er ook nog een Genealogisch Centrum Zuid Holland, ik weet niet of dat er nog is, die hadden ook veel info over Rotterdam, die waren ook op zaterdag open.

mvg

paul