Wie zijn de ouders van Hendrik Terhorst???

• Martine Ottolander

Ik ben op een nieuw tak Terhorsten gestuit maar kan hem helaas nog niet plaatsen aan mijn huidige stamboom.

Het gaat om Hendrik Terhorst, gehuwd met Ingetje Monster. Ik heb een aantal kinderen gevonden/gezien en die zijn allemaal geboren in Puttershoek. Mijn grootste vraag op dit moment is eigenlijk WIE ZIJN DE OUDERS VAN HENDRIK?

Ik heb in mijn stamboom een aantal vraagtekens zitten van personen die ik wel al gevonden heb maar hun verdere levensloop heb ik nog niet kunnen invullen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Martine Ottolander

• Twan van Duijnhoven

Martine,

Wel makkelijk als je wat data geeft. We weten nu niet in welke periode gezocht moet worden.

Twan van Duijnhoven

• Martine Ottolander

Ik heb net even verder gezocht op Ingetje Monster, dit is wat ik van haar gevonden heb. Dan weten jullie ook gelijk in welke tijdsperiode er gezocht moet worden….

10 : Ingetje Andriesdr Monster, geboren te Puttershoek (ZH) (NLD) op 23 juli 1779, gedoopt aldaar op 24 juli 1779 (N.H.), overleden aldaar op 29 juni 1846.

Ingetje is getrouwd te Puttershoek (ZH) (NLD) op 30 september 1800 met Hendrik ter Horst ook genaamd Terhorst en van der Horst, kuiper, overleden te Puttershoek (ZH) (NLD) op 14 april 1821.

Sorry voor het ongemak,

Martine

• gerrit

Hallo Martine,

Wie de ouders van Hendrik Terhorst zijn heb ik niet kunnen achterhalen maar volgens geneanet was hij van beroep kuiper en geboren in 1772 te Puttershoek, overleden aldaar op 14-04-1821. Hij werd ook wel genoemd “ter Horst” of “van der Horst”. Wellicht blijkt uit zijn overlijdensakte wie zijn ouders zijn geweest.

Hij was gehuwd met Ingetje Andriesdr Monster, geboren op 23-07-1779 te Puttershoek/Binnenmaas, gedoopt aldaar op 24-07-1779, overleden op 29-06-1846 te Puttershoek, dochter van Andries Jacobsz Monster en Adriaantje Leendertsdr Rijsdijk.

Op geneanet zijn de voorouders van Ingetje Andries Monster verder terug te vinden. Op genlias kun je een aantal kinderen uit het huwelijk terhorst/monster terugvinden.

Succes verder met je onderzoek.

Gerrit