Schouten

• Ina Nijmeijer

Ben vast gelopen wie kan mij helpen?

Waar is Johannes Schouten geboren Circa 1700 hij is getrouwd in Wijk bij Duurstede met Geertrudis Spithoven op 12 maart 1722. Van Geertrudis is ook niets bekend.

Hij is RK. De kinderen zijn geboren in Langbroek en RK gedoopt in Wijk bij Duurstede.

• Schouten

Ina,

Ik ben op zoek naar Frans Schouten, mogelijk uit Raamsdonk, geb. rond 1720

Geh.met Neeltje Venis te Raamsdonk. Alles doorzocht, maar niets gevonden!

Van jou tak is mij niets bekend, ik heb het opgeslagen en zal op mijn speurtocht cont. of dit voor komt. Je hoort en ziet nog al eens wat, dus wie weet.

Met een Schouten groet uit Lelystad

• Ina Nijmeijer

De tak van mijn Schouten komt van Wijk bij Duurstede en daarna verhuizen ze naar Werkhoven en Schalkwijk en daar blijven ze. Dus wie weet is hij wil uit de omgeving Raamsdonk zal ook eens die kant opzoeken.

Groeten uit Oudeschoot

Ina

• Philip Verhagen

Tja, dat wordt puzzelen natuurlijk. Had je de doopgetuigen bij de kinderen al nagekeken?

3-8-1722: Henricus, getuige Maria Spithoven

1-1-1724: Maria, getuige Anna Lammers

13-1-1726: Catharina, Johanna Verweij

18-8-1728: Theodorus, Hermana Ladracq

18-1-1733: Joannes en Henrica, Adriana Verweij, Henrica Spithout

4-1-1735: Cornelius, Mechtilde Verweij

23-6-1738: Joannes, Beatrix van Rossum

Johannes Jannissen Schout, van Langbroek, trouwt 10-12-1720 RK te Wijk bij Duurstede met Maria Verweij - gezien de connectie met de familie Verweij, zal dit haast wel dezelfde persoon zijn, en de meest waarschijnlijke geboorteplaats is m.i. Langbroek. Veel verder kom ik echter ook niet met de beschikbare bronnen. Ook voor de Spithovens loopt het spoor compleet dood.

Philip Verhagen

• Ina Nijmeijer

Hoi,

Nee dat heb ik nog niet gedaan, niet aangedacht nog, ben weer zeker aan vakantie toe. Bedankt.

Ina