de hoster van els' sites

• margreet

Hallo allemaal,

Helaas, helaas is de discussie weggehaald, en vannacht om 1 uur de reacties op het weghalen ook.

Het kostte me een boel denkwerk en uitzoeken, maar het gaat dus niet om Els, maar om de hoster van haar site. Dat is de concurrent, niet Els.

En daar loopt ze en passant reclame voor te maken.

Daarom is ook niet alles van haar weggehaald. Dat zat me erg dwars, dat ze vertelde meestal, terwijl ze er met andere sites nog staat. De andere hosters staan blijkbaar niet op de blacklist van Startpagina.

Wat nog wel kan, is dat er verwarring is over ‘je mag geen links van de andere hoster’ - en dat is dan blijkbaar een commerciele instelling - ‘opnemen in je linkenverzameling, als je zelf een startpagina maakt.’

of dat je geen concurrent(en) mag melden of bespreken op het forum.

Ik zou graag dat contract eens zien en die regel lezen.

Het enige wat Startpagina in de openbaarheid meldt, is dat je minstens 100 objectieve links moet hebben, dat de titel de lading moet dekken, en dat je het niet mag gebruiken om je eigen site te promoten.

De mensen met een genealogie-verzameling bij de concurrenten melden mooi de genealogie.startpagina, dus die hebben die regel niet. Of het mag, omdat het geen commerciele instelling is.

margreet

• Els

Hallo,

Het allerlaatste bericht wat ik hier zal plaatsen:

Wat een een kul,als je een gratis site kan krijgen,waar reklame op voorkomt,wat maakt dat uit,naar de reklame wordt zo wie zo niet gekeken door mensen die met hun hobby bezig zijn.

Allemaal onzin,concurentie etc,apekool.

Vriendelijk verzoek,al mijn berichten van het bord verwijderen s.v.p.

Men ziet mij hier niet meer,heb meer dan genoeg, van die onzin en nonsens.

Het gaat jullie goed.

Vr.Gr. Els

• margreet

Els, het gaat niet om de reclame.

Het gaat erom dat mensen niet meer een …startpagina.nl maken, maar een ….nl pagina of een …..nl of een buitenlandse.

Het lijkt mij echter stug dat Startpagina zo streng en bang is, dus ik heb het ze gevraagd en wacht nog op antwoord.

Meestal bedoelen ze met ‘objectief’ dat je gerust 20 automerken op mag noemen. Omdat je voor allemaal tegelijk reclame maakt, spreek je geen voorkeur uit en promoot je er niet eentje alleen.

Ik kon ook niet vinden dat de concurrent commercieel is, een site kost daar niets.

Het is dus weer een grote wirwar aan woorden en bedoelingen en misverstanden.

Ik wou wel dat die wegstemmers eens voor het licht kwamen met hun redenen. Dat gaat nu automatisch met die ongewenste reclame-knop onder een bericht. Bij een bepaald aantal verdwijnt de site.

Misschien bedoelden ze allemaal wat anders: je maakt reclame/ je maakt reclame voor je eigen site/ je maakt reclame voor de concurrent-hoster. Dwars door wat wel en niet mag en van wie heen.

Ik weet niet wat jou letterlijk gemaild is als reden bij de verwijderingen, maar misschien heb je ook wat woorden verkeerd uitgelegd.

Nooit duurt wel erg kort bij jou, he?:) Tot zo of straks of ooit?

margreet

• Maikel Galama

Hoi Margreet, Els, Webmaster,

als ik het goed begrijp gaan we opnieuw beginnen ? It's the same old song !

Gisterochtend heb ik mijn eerste bijdrage ingestuurd, hij is inmiddels weggehaald. daarna ben ik naar een genelogie-beurs in Hoogeveen geweest, wat een familiaire sfeer, Groningers, Friezen , Drenthen en mensen uit Overijssel, ze hielpen elkaar op een ontzettend fijne manier.

Gisteravond ben ik -ik voelde het als mijn plicht- anderhalf uur bezig geweest om een voor alle partijen acceptabel voorstel te doen, zonder één woord reclame of ander schokkend materiaal, ik heb het opgestuurd maar helaas, het is weer weggehaald, anderhalf uur werk voor niets !

Nu stop ik omdat als deze bijdrage weggehaald wordt, er slechts 2 minuten van mijn tijd verloren zijn gegaan.

NB : Er zijn vele wegen naar Rome, een TomTommetje doet wonderen.

Groetjes, Maikel.

• Maikel Galama

Hoi Margreet, Els, Webmaster e.a.,

Oh ja, ik was het in mijn vorige bericht vergeten, webmaster wanneer krijgen we de mogelijkheid om onze eigen berichten te corrigeren of aan te vullen ?

Gisteravond hebben Johnnyboy en ik gevraagd om de hele discussie terug te zetten, ook die twee vragen zijn weer weggehaald. Waarvan akte !

Groetjes, Maikel.

• margreet

Maikel - die mogelijkheid krijg je niet.

Startpagina zelf of Prikpagina wil een heel simpel typscherm met typ- en plaats. En geen meer knoppen eromheen van wijzig of vul aan.

Dat zou mensen wegjagen en afschrikken door de ingewikkeldheid, en ze willen een hele lage drempel of gewoon geen drempel.

Prikpagina maakt of kiest ook de forum-software, en niet een webmaster.

Margreet