de Briquenay en nog 8 schrijfwijzen

• margreet

Hallo allemaal,

Wie heeft er toevallig gehoord of weet meer van of is ook bezig met de familie de Briquenay?

Naam komt ook voor als de Buckener, de Bryqueny, Breckeney, Breckeniers, Brequeniers, Breckquenies, Brukonij, en Brequemers.

Catharina de Briquenay trouwt met Cornelius van Schagen ca. 1635 in Breda.

Zij laten dopen rk Breda:

Cornelis, Heyltien, Marytge, Johannes, Willem, Willem, en Heltje.

Cornelis wordt in 1656 lidmaat nh Breda, hij overlijdt 22-8-1670 Breda (als van Schaghen) - geen verdere ouders of familie van hem bekend.

Ik krijg Catharina niet echt gekoppeld aan een mogelijk ouderpaar Antonius Brequeniers en Elizabeth Verheijlewegen, die 1627 Breda rk Brugstraat een Franciscus dopen.

Verder trouwt/trouwen in Breda nog een Guillaume Brequeniers-Brequemers in 1674 en Brequeniers-Brequemers in 1676, dan met een vermelding afkomstig van Brussel, gewoond hebbende Roosendaal.

Margreet

• margreet

Hallo,

Het ging even fout bij de vermeldingen van Guilliam, notabene:

“Verder trouwt/trouwen in Breda nog een Guillaume Brequeniers-Brequemers in 1674 en Brequeniers-Brequemers in 1676”.

Behalve de andere voornaam, staat hij in 1674 vermeld met Breckquenies en Brukonij.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik met deze tak bezig was, ik kwam destijds na 1811 een ploegje met ongeveer dezelfde namen tegen ergens onder Utrecht, als ik het mij goed herinner. En ik kwam langs Parijs via .. geneanet?

Maar wie bij wie hoort en het gehele verloop is mij duister.

margreet