Woens

• yvonne

Hallo allemaal, misschien kan iemand mij helpen.het vervelende bij mijn genealogie tocht is het volgende. Dat er door de eeuwen heen naamsveranderingen zijn geweest. wat het dubbel zo moeilijk maakt voor je zoektocht.mijn naam is Woens in deze tegenwoordige tijd. Wat ik ben tegen gekomen is ook Wons Wuns Wunsch ik heb kunnen achterhalen wie het waren gelukkig. Omdat je naar de ouders kijkt wie het waren . Maar hoe kan het mogelijk zijn dat 3 dezelfde personen op deze naam in het archief staan als bovenstaand vernoemd .Ieder die mij info kan verstrekken b.v.d Yvonne

• Ab

Hallo,

Simpel navraag doen bij het archief waar jij dit hebt geconstateerd.

Succes,

Ab

• Twan van Duijnhoven

Yvonne,

Dat komt veelvuldig voor. Vooral als je voor 1811 aan het zoeken bent. Vaak werd toen opgeschreven wat ze hoorden. Om je een indruk te geven, wat ik tegen kom bij bijvoorbeeld de familie Van den Tillaart is:

Van de(n) Tillaar

Van de(n) Tillaart

Van de(n) Tillaer

Van de(n) Tillaert

Van de(n) Tillart

Van de(n) Tillard

Van de(n) Tilaar

Kortom schrijfwijzes genoeg en zelfs binnen een gezin kan dat verschillend zijn.

Dus laat je niet van de wijs brengen door andere schrijfwijzes.

Gegroet

Twan van Duijnhoven

• T. Thuijs

Liggen de roots van de familie in Duitsland waar de u als oe wordt uitgesproken? Als de inschrijvingen door drie verschillende ambtenaren, kosters, pastoors of dominees werden gedaan, kun je ook drie verschillende schrijfwijzen krijgen. Misschien wist één van hen dat de familie uit Duitsland afkomstig was en schreef hij het op z'n Duits. Naam Thuis heeft meer dan twintig varianten: http://www.thuys.net